Septembra beigās Latvijas Blogeru un Influenceru Asociācijas (LVBIA) vadītāja Maija Armaņeva savā "Instagram" kontā publicēja video, kurā stāstīja, ka Latvijā populārais kosmētikas zīmols "MADARA" esot piesavinājies un realizējis viņas produkta ideju. "Madara Cosmetics" apsūdzībām nepiekrīt un norāda, ka Armaņeva apzināti izplatījusi nepatiesas ziņas.
Uzņēmums atbildes vēstulē skaidroja, ka ir sadarbojies ar daudzām personām Latvijā un ārvalstīs, kuras ir vērsušās ar jaunām idejām, un ir palīdzējis daļu no tām attīstīt kontraktražošanas pakalpojumu ietvaros. Uzņēmuma politika nekad neesot bijusi slepeni izmantot kādas personas intelektuālo pienesumu, jo šāda rīcība uzņēmuma ieskatā ir neētiska.
Savā "Instagram" video pašmāju influencere norāda, ka ideju par "unikālo skaistumkopšanas produktu" atklājusi zīmolam tikšanās laikā.
"Madara Cosmetics" norāda, ka tikšanās patiešām ir bijusi - 2018. gada 12. novembrī Armaņeva sazinājās ar uzņēmumu un pēc tam abas puses tikās klātienē, lai iepazītos. Tikšanās laikā influencere izstāstījusi par ieceri radīt tonējošu acu krēmu.
Uzņēmums bilda, ka Maijai Armaņevai neesot bijis nekādu konkrētu priekšlikumu, kā panākt tādu efektu, kādu viņa bija iedomājusies, "savienojot kopā nesavienojamo".
Maijas Armaņevas tikšanās laikā paustais priekšlikums par kosmētikas līdzekļa "izdomāto efektu" esot bijis pārāk vispārīgs un nekonkrēts, un tika nolemts turpmāk šim projektam laiku neveltīt, jo uzņēmumam bija citi aktuālāki projekti. Pirms tikšanās dienas uzņēmums bija sācis darbu pie jaunās dekoratīvās kosmētikas līnijas izstrādes, kurā ietilpst arī jaunais korektors - tas atklāts arī Armaņevai.
"Madara Cosmetics" norāda - faktu, ka uzņēmums patstāvīgi izstrādāja savu jauno korektoru, var apliecināt arī šī līdzekļa izveidē un testēšanā iesaistītās personas, tai skaitā projektam piesaistītās grima mākslinieces.
Uzņēmums atklāj, ka no vienas īsas tikšanās reizes ar personu, kurai ir kāda ideja par "izdomātu efektu", neesot iespējams radīt un sākt ražot kosmētisko līdzekli.
Uzņēmums norāda, ka vienīgās iepazīšanās tikšanās laikā neesot notikusi vienošanās ne par darbu veikšanu, ne tālāko rīcības plānu, ne sadarbības formu, tādēļ neesot patiess Maijas Armaņevas apgalvojums, ka tika paspiestas rokas, apstiprināta sadarbība un, ka uzņēmums kaut ko varēs realizēt.
"Madara Cosmetics" uzskata, ka Armaņeva ir pārkāpusi dibinātās "Latvijas Influenceru un Blogeru Asociācijas" Ētikas kodeksa normas, izplatot apzināti nepatiesas ziņas un sagaida, ka influencere tuvākajā laikā publiski atvainosies.
Atgādinām, ka daudziem Armaņevas sekotājiem sociālajā tīmeklī "Instagram" radušies jautājumi pēc tam, kad influencere savos "īsstāstos" publicējusi fotoattēlu, kura fonā redzama kosmētikas zīmola "Madara Cosmetics" mājaslapa, kurai pievienota animēta "policijas lenta" ar vārdiem "crime scene, do not cross" ("nozieguma vieta, lūdzu netuvoties"), kā arī paskaidrojošs teksts.