Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Pašvaldība apgalvo, ka netika laicīgi informēta par pagaidu tilta Salacgrīvā slēgšanu

Tilts pār Salacu Salacgrīvā
Tilts pār Salacu Salacgrīvā Foto: Kaspars Nordens/LETA

Limbažu pašvaldība netika savlaicīgi informēta par pagaidu tilta pār Salacu Salacgrīvā slēgšanu, kas liedzis laicīgi pārkārtot satiksmes organizāciju, šādu pašvaldības pozīciju aģentūrai LETA pauda Limbažu novada Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ieva Aruma.

14.aprīļa vakarā uz vairākām stundām tika slēgts pagaidu tilts pār Salacu uz Tallinas šosejas. Salacgrīvas apvienības pārvaldes vadītājs Andris Zunde informāciju no būvnieka par tūlītēju tilta slēgšanu drošības apsvērumu dēļ saņēmis vien 15 minūtes pirms ierobežojumu ieviešanas, kas apgrūtinājis iespējas operatīvi organizēt satiksmi un informēt sabiedrību.

Zunde pirmdienas vakarā esot koordinējis situācijas risinājumu uz vietas. Pēc viņa vārdiem, sistemātiska un vienota informācijas aprite ļautu izvairīties no satiksmes haosa un nevajadzīgas iedzīvotāju neizpratnes.

Limbažu novada pašvaldība uzskata, ka šāda prakse nav pieļaujama un rosina izveidot operatīvāku saziņu, piemēram, kādā saziņas lietotnē ar iesaistītajām pusēm - ar "Latvijas valsts ceļiem" (LVC), Valsts policiju, būvnieku, pašvaldības un pārvaldes pārstāvjiem.

14.martā notikusi tikšanās Salacgrīvā, kurā pieņemts lēmums veikt ārkārtas remontu pagaidu tiltam, kas varētu ilgt sešas līdz astoņas diennaktis. Šajā laikā transporta kustība uz tilta tiks slēgta, bet gājēju kustība tiks saglabāta.

Kā vēstīts, Salacgrīvā 14.aprīlī tika konstatētas deformācijas pagaidu tiltam pār Salacu, tādēļ tilts uz laiku tika slēgts transporta satiksmei. LVC pārstāvji vērtē, ka, visticamāk, pagaidu tilta deformāciju izraisīja gaisa temperatūras svārstības. Apsekojot tiltu, netika konstatēti nesošo konstrukciju defekti.

Kopš 2024.gada 30.augusta satiksme pār Salacu Salacgrīvā notiek pa pagaidu tiltu, kura nestspēja sākotnēji tika noteikta līdz 52 tonnām, taču kopš 2025.gada 28.februāra smagajam transportam virs 44 tonnām ir aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu. Pagaidu tiltu tika plānots izmantot satiksmei līdz 2025.gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.

Līdzšinējais tilts pār Salacu ir pilnībā nojaukts, un tā vietā tiek būvēts jauns četru laidumu tēraudbetona siju tilts ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kas izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.

Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas (tagad Limbažu novada) pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošina "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veic pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir "Nordes būve" un "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).

Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas (A1) un ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.

Komentāri
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu