"airBaltic" degvielu iepērk no aptuveni 25 piegādātājiem. Tik daudz tādēļ, ka lidmašīnas uzpildās ne tikai Rīgas lidostā, bet arī citur. Ja plānots tuvāks lidojums, tad uzpilda dažas tonnas, samaksājot pāris tūkstošu dolāru. Ja jālido tālāk, tad pilnas bākas cena var būt ap 25 tūkstošiem.
Latvijas aviokompānija pārliecināta, ka Eiropas lidostās nekādas krievu degvielas nevar būt. Muitas iestādes neļautu tādu ievest, bet bankas neļautu krievu firmām maksāt. Par lidostām ārpus Eiropas Savienības pārliecība ir mazāka. Aviokompānijām jāpaļaujas, ka tur aviodegvielas tirgotāji baidās pārkāpt ASV sankcijas un tādēļ krievu degvielu neizmanto.
Aviokompānijas pasūta degvielu, tā tiek iepildīta. Kapteinim tiek iedots izrakstiņš - mēs uzpildījām tik. Un aviokompānija saņem rēķinu. Mūsu rēķinos ir apjoms, kvalitātes standarti, summa, apmaksas termiņš. Nav neviena rinda par izcelsmi.
Krievu deklarācijās nav minēts, kurās lidostās degviela varētu būt uzpildīta. Tas apgrūtina informācijas pārbaudi arī pašai aviokompānijai.
Publiski par skandālu izteicies Saeimas deputāts Andris Kulbergs, kuram ir aizdomas, ka tā Latvijā nonāk caur vienu no diviem piegādātājiem, kas strādā lidostā.
Rīgas lidostā lidmašīnas pilda divi aviācijas degvielas tirgotāji. “Gulfstream” degvielu ieved no Lietuvas Orlen. Savukārt "Rixjet" ar kuģiem ved no tālākiem avotiem.
Ja līdz 2023. gadam tā bija Krievija, bet tagad Kuveita, Indija, Nīderlande un citas valstis. "Rixjet" lielākais īpašnieks ir Armands Sadauskis, aiz Kipras īpašnieka slēpjas uzņēmējs ar saitēm Krievijas naftas biznesā. Sadauskis noraida to, ka caur viņa uzņēmumu lidostā varētu nonākt krievu degviela.