/nginx/o/2024/10/31/16456761t1hf908.jpg)
Latvijas Sabiedriskā medija (LSM) vidēja termiņa darbības stratēģija balstīsies vietējās auditorijas mediju lietošanas paradumu datos, ka arī integrēs darbinieku redzējumu par mūsdienīgu apvienoto mediju un Eiropas valstu labāko praksi, informē LSM.
Latvijas Sabiedriskā medija (LSM) vidēja termiņa darbības stratēģija balstīsies vietējās auditorijas mediju lietošanas paradumu datos, ka arī integrēs darbinieku redzējumu par mūsdienīgu apvienoto mediju un Eiropas valstu labāko praksi, informē LSM.
Kā norāda medijā, LSM ir sācis vidēja termiņa darbības stratēģijas 2026.-2028.gadam izstrādi.
LSM valdes priekšsēdētāja Baiba Zūzena skaidro, ka šis ir nozīmīgs brīdis LSM attīstībā - iespēja stiprināt un kopīgi veidot mūsdienīgu, kvalitatīvu, digitāli spēcīgu un Eiropas demokrātijas vērtībās balstītu sabiedrisko mediju.
Viņa sola, ka LSM vidēja termiņa stratēģija būs kvalitatīvu pārmaiņu ceļa karte, kuras veidošanā aktīvi iesaistās gan paša medija darbinieki, gan starptautiskie eksperti, kā arī tiek izmantoti dažādu mūsu auditoriju pētījumu dati.
Lai veicinātu starptautisku pieredzes apmaiņu un nodrošinātu stratēģijas izstrādi ciešā sasaistē ar Eiropas sabiedrisko mediju labāko praksi, šonedēļ Rīgā norisināsies trīs dienu stratēģiskā darba sesija, kurā piedalīsies Eiropas Raidorganizāciju apvienības (EBU) digitālās pārveides eksperti un LSM komanda, informē medijā.
Darba sesijas rezultātā tiks izstrādāti priekšlikumi stratēģijas ieviešanas plānam, kas aptvers satura attīstību, organizācijas pārvaldību, auditorijas sasniedzamību un resursu efektīvu izmantošanu.
Eksperti dalīsies ar ieteikumiem par turpmākajiem rīcības soļiem un prioritātēm, lai veicinātu sabiedriskā medija ilgtspējīgu attīstību. Viena no galvenajām darba sesijas tēmām būs LSM digitālā transformācija, norāda medijā.
LSM pārmaiņu komandas digitālās stratēģijas un attīstības virziena vadītāja Inga Alika-Stroda uzsver, ka medija digitālā transformācija nav tikai par tehnoloģijām - tā ir domāšanas maiņa, kultūras attīstība un spēja veidot jēgpilnas, noturīgas attiecības ar auditoriju, kas šodien mijiedarbojas dažādās platformās un formātos.
Latvijā viesosies EBU Digitālās pārveides pakalpojumu vadītājs Saša Skots, konsultantes Natālija Beregoja un Panajota Kirjakū, EBU digitālās pārveides un platformu vadītājs Vauters Kartjē, EBU dalīborganizāciju attiecību vadītāja Centrālajā un Austrumeiropā Radka Bečeva, kā arī Lietuvas Sabiedriskā medija ģenerāldirektore Monika Garbačiauskaitė-Budrienė.
Līdztekus LSM informē, ka stratēģijas izstrādes gaitā notiek konsultācijas un pieredzes apmaiņa arī ar vadošajiem Eiropas sabiedriskajiem medijiem, tostarp Lielbritānijas BBC, Īrijas RTÉ, kā arī ar kolēģiem no Šveices, Igaunijas un Lietuvas.
Kā norāda medijā, līdz šā gada 1.jūnijam plānots izstrādāt stratēģisko ietvaru, savukārt gada otrajā pusē - detalizētu ieviešanas plānu, lai jau no 2026.gada varētu uzsākt stratēģijas īstenošanu.
Kā ziņots, LSM vidēja termiņa stratēģija tiek izstrādāta, balstoties uz kapitāldaļu turētāja - Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes - gaidu vēstulē definētajiem uzdevumiem. Tā paredz, ka LSM ir jāattīstās par inovatīvu risinājumu un tehnoloģiju līderi mediju nozarē, būtiski jāstiprina klātbūtne digitālajā vidē, izveidojot vienotu digitālo ekosistēmu, jānodrošina sabiedrisko mediju kritiskās infrastruktūras ilgtspējīga attīstība, kā arī jānostiprina LSM pozīcija kā auditorijas pirmās izvēles un uzticamākā medija Latvijā.