:format(webp)/nginx/o/2025/03/14/16714217t1h4617.jpg)
Salacgrīvā tuvākā mēneša vai divu mēnešu laikā plānots uz aptuveni nedēļu slēgt pagaidu tiltu pār Salacu, lai nomainītu metāla plātnes, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
Salacgrīvā tuvākā mēneša vai divu mēnešu laikā plānots uz aptuveni nedēļu slēgt pagaidu tiltu pār Salacu, lai nomainītu metāla plātnes, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
Plānots, ka pagaidu tilts Salacgrīvā tiks slēgts transporta satiksmei, to novirzot pa apvedceļiem.
Savukārt gājēju satiksme joprojām notiks pa pagaidu tiltu.
LVC skaidro, ka ir nepieciešams uzlabot pagaidu tilta pār Salacu stāvokli, tādēļ plānots nomainīt metāla plātnes. Esošās plātnes nepiemērotas transporta slodzes dēļ regulāri plīst, tādēļ jāveic to metināšanu, tās laikā slēdzot satiksmi.
Tāpat, lai samazinātu potenciālos sastrēgumus Salacgrīvā laikā, kad turpinās Salacas tilta būvdarbi, Salacgrīvas pašvaldības vadība ir apņēmusies pastiprināt kontroli Salacgrīvas ostā, lai panāktu, ka uz to nebrauc pārkrauts transports, kas pārkāpj atļauto svaru. Šāds transports uz Salacgrīvas ostu brauc gan no Rīgas puses, gan no Tallinas puses, uzsver LVC.
LVC norāda, ka šāds rīcības plāns piektdien tika pārrunāts sanāksmē, kurā piedalījās LVC, Valsts policijas, pilnsabiedrības "NB&Tilts" un Limbažu novada pašvaldības pārstāvji.
Sapulcē tika pārrunāta arī nepieciešamība pašvaldības policijai vairāk iesaistīties satiksmes uzraudzībā tilta tuvumā. Tādējādi kopā ar Valsts policiju tuvākajā laikā plānots pastiprināt kravas transporta kontroli.
LVC skaidro, ka intensīvas satiksmes ietekmē pagaidu tilta brauktuves rievotajām plātnēm rodas plaisas, taču šie defekti neietekmē pagaidu tilta nestspēju. Plaisu rašanos pastiprina tas, ka kravas transporta autovadītāji pārkāpj atļautās masas ierobežojumus, īpaši nakts stundās, par ko liecina dati no LVC svēršanas iekārtām.
Galvenokārt plāksnes tiek remontētas nakts laikā, kad ir mazāka satiksmes plūsma. Taču, ja tiek konstatēts, ka brauktuves plātnes defekts var būt tūlītēji bīstams autotransporta riepām, remonts var notikt nekavējoties, arī dienas laikā, uz brīdi apturot auto transportlīdzekļu satiksmi. Pagaidu tilta tehniskais stāvoklis tiek nepārtraukti uzraudzīts, katru nedēļu tiek veikti pagaidu tilta deformāciju ģeodēziskie mērījumi un tilta nesošo konstrukciju apsekošana, piebilst LVC.
LETA jau vēstīja, ka kopš 28.februāra smagajam transportam virs 44 tonnām ir aizliegts šķērsot Salacu pa pagaidu tiltu Salacgrīvā.
Smagajām automašīnām apbraukšanas maršruts ir caur Limbažiem un Aloju pa reģionālo autoceļu Duči-Limbaži (P53) vai Kocēni-Limbaži-Tūja (P11), Limbaži-Aloja (P13) un Ainaži-Matīši (P15).
Kopš pagājušā gada 30.augusta satiksme pār Salacu Salacgrīvā notiek pa pagaidu tiltu. Pagaidu tilta nestspēja ir līdz 52 tonnām, un to izmantos satiksmei līdz šā gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.
Esošo tiltu pār Salacu Salacgrīvā pilnībā nojauks, un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām.
Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kas izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.
Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas (tagad Limbažu novada) pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veiks pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).
Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas (A1) un ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.