Investīciju priekšlikuma kopējais finansējuma apjoms ir 40 miljoni eiro, no tiem ap 23,5 miljoni eiro, neskaitot projekta vadības un publicitātes pasākumu izmaksas, "Rail Baltica" projekta aktivitāšu īstenošanai. Investīciju priekšlikumā ietverto pasākumu īstenošana plānota līdz 2030.gadam. Pēc EK pozitīva lēmuma saņemšanas projekta tālāko virzību un ieviešanu nodrošinās "Sadales tīkls" un elektroenerģijas pārvades sistēmas operators AS "Augstsprieguma tīkls".
KEM skaidro, ja EIB virzīs investīciju priekšlikumu apstiprināšanai, pēc EK lēmuma par līdzekļu izmaksu KEM nodrošinās nozaru ministriju un ieinteresēto pušu iesaisti atbalsta programmas (MK noteikumu) izstrādē un tās ieviešanā.
Vienlaikus KEM sadarbībā ar SM, EKII darbības stratēģijas ietvaros izstrādās iespējamos iekļaujamos prioritāros pasākumus un izvērtēs finansēšanas iespējas atsevišķu "Rail Baltica" projekta aktivitāšu īstenošanai.
Jau ziņots, ka atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.