/nginx/o/2021/08/12/13986248t1hb375.jpg)
Finanšu un juridiskās konsultācijas Bauskas apvedceļa publiskās un privātās partnerības (PPP) projektam par 728 600 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) sniegs SIA "Deloitte Latvia", informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
Finanšu un juridiskās konsultācijas Bauskas apvedceļa publiskās un privātās partnerības (PPP) projektam par 728 600 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) sniegs SIA "Deloitte Latvia", informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
Piedāvājumu LVC konkursā iesniedza arī SIA "Ernst&Young Baltic", kuras piedāvātā līgumcena bija 894 640 eiro bez PVN, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).
Finanšu un juridiskās konsultācijas tiks nodrošinātas līdz projekta finanšu noslēguma sasniegšanai un PPP līguma noslēgšanai, kā arī Bauskas apvedceļa būvniecības laikā un vienas ziemas un vasaras uzturēšanas periodā.
LVC norāda, ka finanšu un juridisko konsultantu piesaiste ir ierasta prakse PPP projektu realizēšanā. Konsultāciju mērķis ir Bauskas apvedceļa būvniecības projekta īstenošana tā, lai tiktu sasniegts finanšu noslēgums un noslēgts PPP līgums par Bauskas apvedceļa projektēšanu, būvdarbiem, finansēšanu un uzturēšanu, norāda kompānijā.
LETA jau ziņoja, ka valdība pērn 11.jūnijā atbalstīja PPP procedūras sākšanu Bauskas apvedceļa būvniecībai.
Valdības rīkojums paredzēja arī sākt zemju atpirkšanu Bauskas un Iecavas apvedceļu būvniecības vajadzībām, kā arī noteica nacionālo interešu objekta statusu abu apvedceļu infrastruktūrai.
Atbilstoši Ministru kabineta (MK) rīkojumam Iecavas un Bauskas apvedceļu projekts sadalīts divās kārtās, pirmajā kārtā izbūvējot Bauskas apvedceļu, bet otrajā - Iecavas apvedceļu un posmu, kas to savieno ar Ķekavas apvedceļu.
LVC uzsver, ka, turpinot uzlabojumus Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā Latvijas daļā, nepieciešams veikt Rīgas apvedceļa pārbūvi, izbūvēt Iecavas un Bauskas apvedceļus un posmus, kas apvieno visus trīs apvedceļus, kā arī Rīgas apvedceļa un Bauskas šosejas savienojumu pēc jauna duālā tilta pār Daugavu izbūves.
Bauskas apvedceļa PPP projekta plānotais laika grafiks paredz, ka uzreiz pēc MK rīkojuma izdošanas tiek sākta zemju atsavināšana apvedceļa izbūvei, 2025.gada laikā tiek izstrādāta Bauskas apvedceļa PPP iepirkuma dokumentācija, PPP iepirkumu plānots izsludināt 2026.gada sākumā, bet projektēšanai un būvniecībai jānotiek no 2028.gada līdz 2030.gadam.
Iepriekš minēts, ka plānotās Bauskas apvedceļa projekta izmaksas 23 gados, ieskaitot ceļa uzturēšanu un periodisko seguma atjaunošanu, plānotas līdz 300 miljoniem eiro. Precīza līguma summa būs zināma pēc PPP iepirkuma noslēguma, veicot pārrēķinu atbilstoši iepirkuma nolikumā noteiktajai procedūrai.
Bauskas apvedceļa pamata trase būs jaunbūves ceļš 15,5 kilometru (km) garumā. Plānots, ka tam būs divas joslas katrā virzienā. Apvedceļa trasē tiks izbūvēts arī jauns tilts pār Mēmeli, divlīmeņu mezgli un divlīmeņu šķērsojumi, kuru skaits vēl tiks precizēts projektēšanas gaitā, vietējie ceļi apmēram 18,5 km garumā, kā arī tiks pārbūvēti atsevišķi esošie vietējie autoceļi un izbūvēti divi savienojumi ar Bauskas šosejas pamata trasi apmēram divu ar pusi kilometru garumā katrs.
"Deloitte Latvia" 2023.gadā strādāja ar 9,691 miljona eiro apgrozījumu un 1,587 miljonu eiro peļņu.
Uzņēmums reģistrēts 1995.gadā, un tā pamatkapitāls ir 115 922 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Deloitte Latvia" īpašnieki ir Kipras uzņēmums "Deloitte Central Europe Holdings Limited" (54%), Jānis Čupāns (26%) un Kristīne Jarve (20%).
LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.