Saistībā ar šo incidentu Zviedrijas varasiestādes bija aizturējušas zem Maltas karoga kuģojošo sauskravu kuģi "Vezhen".
Bulgārijas kuģniecība "Navigation Maritime Bulgares", kurai pieder kuģis, noliedza apzinātu kabeļa sabojāšanu, kā arī Zviedrijas prokuratūra vēlāk noraidīja sabotāžas iespējamību kabeļa bojājumā un paziņoja, ka atbrīvo kuģi "Vezhen", vienlaikus gan atzīstot, ka tas izraisīja šo bojājumu.
Zviedrijas prokurors Matss Ljungkvists skaidroja, ka kabeļu bojājumu izraisīja nelabvēlīgu apstākļu kombinācija - laika apstākļi, nepilnības aprīkojumā un kuģniecības zināšanu trūkums.
Vienlaikus Latvijas Valsts policija turpina izmeklēšanu kriminālprocesā, kas kvalificēts pēc trim Krimināllikuma pantiem, tostarp par kaitniecību. Patlaban izmeklēšanā nav gūtas tādas ziņas, kas būtu par pamatu, lai izbeigtu vai pārkvalificētu kriminālprocesu.
Neatkarīgi no prokuratūras secinājumiem par kabeļa bojājuma iemesliem LVRTC īpašumam ir nodarīti zaudējumi, tāpēc uzņēmums sāks zaudējumu piedziņas procesu par kuģa "Vezhen" pārrauto kabeli. Vienlaikus zaudējumu apmērs vēl nav nosakāms, jo to ietekmēs kabeļa remontam nepieciešamo materiālu iegāde, remontkuģa un apkalpes izmaksas, kā arī citi LVRTC izdevumi kabeļa bojājuma novēršanai.