Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis
Iesūti ziņu!

LTV žurnālists skaidro, kā tapa atsauktais sižets par Latvijas hokejistu sadarbību ar Krievijas aģentūrām

Hokeja ripas un vārti. Ilustratīvs attēls.
Hokeja ripas un vārti. Ilustratīvs attēls. Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvijas Televīzijas (LTV) žurnālists Raimonds Rudzāts publikācijā sabiedrisko mediju portālā LSM.lv skaidrojis, kā tapa atsauktais sižets "Aizdomas par Latvijas hokejistu sadarbību ar Krievijas aģentūrām". Viņš nosaucis faktorus, kas mudinājuši runāt par šādu tēmu. 

Jau vēstīts, ka otrdien LTV redakcija atsauca pagājušajā nedēļas nogalē publicēto sižetu par Latvijas hokejistu iespējamo sadarbību ar Krievijas aģentūrām.

LTV arī atvainojās Ralfam Freibergam, Oskaram Cibuļskim un citiem sižetā minētajiem hokejistiem par neprecīzas informācijas izplatīšanu.

Iepriekš LTV vēstīja, ka vēl pagājušās nedēļas sākumā hokeja statistikas portālā "Elite Prospects" maksas sadaļā nepilniem 40 Latvijas hokejistiem profilos bija norādīts, ka viņus pārstāv Krievijas aģentūras "Winners Hockey Agency" un "KeySport Agency".

Savukārt latviešu hokeja aģents Māris Jass ir norādīts kā aģents "Winners Agency" aģentūras profilā.

"Pēc Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā tika pieņemti grozījumi Sporta likumā, kas aizliedz sportistiem sadarboties ar Krievijas un Baltkrievijas sporta aģentiem, bet neaizliedz sadarboties ar šo valstu aģentūrām. Šāds formulējums ir nepilnīgs, tāpēc vēlējāmies uz to vērst uzmanību, norādot arī uz kontroles mehānismu neesamību," LSM publikācijā skaidro Rudzāts.

"Oficiālas datu bāzes, kurā pārbaudīt, vai sportisti atbilst Sporta likuma prasībām, nav ne par sportu atbildīgās Izglītības un zinātnes ministrijas, ne par hokeju atbildīgās Latvijas Hokeja federācijas rīcībā, uz ko vērsām uzmanību sižetā," norada LTV sižeta autors.

Izvēli par labu šādas tēmas aktualizēšanai veicināja vēl vairāki faktori:

  • Jass kā aģents bija norādīts "Winners Agency" verificētajā profilā "Eliteprospects" datu bāzē. Slovākijas klubā "Liptovsky Mikulaš", kurā Jass strādā par ģenerālmenedžeri jeb veic sastāva komplektāciju, bija arī pieci slovāku hokejisti, kuru "Eliteprospects" profilos kā tos pārstāvošā aģentūra norādīta "Winners Agency". Tāpat kā krietnam pulkam latviešu hokejistu, kuri sadarbojušies ar Māri Jasu.
  • Latvijas Televīzijas rīcībā esošās sarakstes, kurās Jass, mēģinot uzrunāt spēlētājus sadarbībai, stādās priekšā kā "Winners Agency" aģents. Sižetā tās netika atspoguļotas, lai sargātu avotu identitāti.
  • Vairāki Latvijas Televīzijas rīcībā nonākuši slepus veikti audio ieraksti, kas sižetā netika atskaņoti, lai sargātu avotu identitāti. Tie nostiprināja pārliecību, ka Jasa saistība ar "Winners Agency" nav tikai "kāds kaut ko saspaidīja internetā" gadījums.

Plašāks atsauktā LTV sižeta tapšanas skaidrojums lasāms LSM publikācijā.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu