Jackus Lietuvas parlamenta Ekonomikas komisijai sacīja, ka pašlaik eksperti izvērtē, cik daudz projekts sadārdzinātos, ja tā pabeigšana tiktu atlikta līdz 2033.gadam.
"Mūsu mērķis ir to pabeigt līdz 2030.gada nogalei. Pašlaik mēs esam identificējuši vairākus riskus, no kuriem daži jau ir īstenojušies, un to dēļ pabeigšana varētu tikt atlikta līdz 2032.-2033.gadam," teica amatpersona.
"Pašlaik strādājam pie plāna, lai redzētu, cik tas prasītu papildu līdzekļus un kā pabeigt projektu līdz 2030.gadam, un cik daudz tas sadārdzināsies, ja mēs to pabeigtu 2033.gadā," viņš klāstīja.
Jackus norādīja, ka Latvijā situācija ir vēl sarežģītāka, kur, kā viņš teica, "Rail Baltica" projektu pabeigt varētu līdz 2035.gadam.
"Rail Baltica statyba" vadītājs sacīja, ka pašlaik vissvarīgākais uzdevums ir nodrošināt finansējumu līdz 2027.gdam plānotajiem darbiem. Viņš paskaidroja, ka līdz 2028.gadam, kad sāksies jauns Eiropas Savienības finanšu posms, vairs nebūs iespējams iesniegt jaunus pieteikumus Eiropas Komisijai.
"Šā gada beigās vēl varētu pārdalīt daļu līdzekļu. Mēs tam gatavojamies," viņš sacīja.
Kā piebilda amatpersona, Lietuva ir vienīgā valsts Eiropā, kur ir vislielākais entuziasms par Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas projektu.