Šodienas redaktors:
Dace Otomere
Iesūti ziņu!

Vilcienu satiksmes savienojumā Viļņa-Rīga-Tallina vairākas izmaiņas

"LTG Link" vilciens Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā.
"LTG Link" vilciens Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Foto: Edijs Pālens/LETA

Vilcienu satiksmes savienojumā Viļņa-Rīga-Tallina no pirmdienas pasažieriem būs jāpārsēžas vienu reizi - Valgā, informēja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

PV turpmāk nodrošinās pasažieru pārvadājumus no Rīgas uz Valgu un atpakaļ ar no Lietuvas pārvadātāja "LTG Link" nomāto "PESA 730 ML" tipa dīzeļvilcienu. Tādējādi pasažieriem, kuri izvēlēsies pārrobežu braucienus, Rīgā pārsēšanās vairs nebūs jāveic.

PV skaidro, ka, ņemot vērā nodrošinātā papildu servisa līmeni, reisiem, kas tiks izpildīti ar "PESA 730 ML" vilcienu, tiks piemērota papildu piemaksa viena eiro apmērā.

Vienlaikus no pirmdienas ieviests papildu reiss darba dienās, bet no pagājušā gada beigām līdz ar jaunā ziemas grafika stāšanos spēkā tika ieviesti papildu reisi brīvdienās.

Attiecīgi "LTG Link" nodrošinātā ikdienas dīzeļvilciena Viļņa (plkst.7.05)-Rīga (plkst.11.05) operēšanu Rīgas Centrālajā stacijā ar vilciena salona apkalpojošo personālu pārņems PV, veicot pārvadājumus posmā Rīga (plks.11.16)-Valga (plkst.13.51), kur pasažieriem tiks nodrošināta pārsēšanās Igaunijas pārvadātāja "Elron" dīzeļvilcienā, turpinot braucienu posmā Valga (plkst.14.10)-Tallina (plkst.17.34).

Savukārt virzienā no Tallinas uz Viļņu "Elron" nodrošinātais ikdienas dīzeļvilciens Tallina (plkst.10.25)-Valga (plkst.13.49) tiks pielāgots PV operētā "PESA 730 ML" tipa dīzeļvilciena reisam Valga (plkst.14.11)-Rīga (plkst.16.37), kura apkalpošanu Rīgas Centrālajā stacijā pārņems Lietuvas pārvadātājs "LTG Link", turpinot pārvadājumus posmā Rīga (plkst.16.55)-Viļņa (plkst.21.03).

PV informē, ka tāpat no pirmdienas ieviesta vienotā starptautiskā tranzīta biļete tiem reisiem, kur iesaistīts vairāk nekā viens pārvadātājs. Savukārt biļetes braucieniem, kurus nodrošinās viens pārvadātājs, varēs iegādāties tikai konkrētā pārvadātāja biļešu tirdzniecības sistēmā, kā arī citu partneru biļešu tirdzniecības platformās.

Ieviešot tranzīta biļetes formātu, atsevišķos maršrutos samazinātas arī biļetes cenas. Piemēram, biļete braucienam no Viļņas uz Tallinu izmaksās 39 eiro, no Viļņas uz Cēsīm - 24 eiro, no Rīgas uz Tartu - 14,1 eiro, bet no Rīgas uz Tallinu - 30,5 eiro.

Vienotās tranzīta biļetes patlaban var iegādāties, izmantojot Lietuvas pārvadātāja "LTG Link" digitālos pārdošanas kanālus - mājaslapu, mobilo lietotni un "Google Maps" platformu, savukārt drīzumā tranzīta biļetes būs pieejamas arī Igaunijas pārvadātāja "Elron" e-biļešu tirdzniecības vietās.

PV atzīmē, ka no "LTG Link" nomātais dīzeļvilciens būs ar zemo grīdu, tādējādi pasažieriem būs ērtāka iekāpšanas un izkāpšana no vilciena vietās, kur vēl nav veikta pasažieru platformu modernizācija, kā arī tiks nodrošināta iekāpšana un izkāpšana no vilciena vienā līmenī no paaugstinātajām pasažieru platformām Zemitānos, Cēsīs un Valgā. Vienlaikus, ņemot vērā vilcienā iebūvētās uzbrauktuves, ērtāki pārvadājumi tiks nodrošināti arī personām, kuras pārvietojas ratiņkrēslā.

PV norāda, ka, ņemot vērā atšķirības ritošā sastāva aprīkojumā un piedāvātā pasažieru komforta līmenī, "PESA 730 ML" vilciena nomas un ekspluatācijas izmaksas uz vienu kilometru ir aptuveni par 10% augstākas nekā ekspluatācijas izmaksas dīzeļvilcienu ritošajam sastāvam, ar kuru PV patlaban nodrošina pārvadājumus neelektrificētajos maršrutos.

Pēc kompānijā teiktā, "LTG Link" ritošā sastāva izmantošana dos iespēju arī stiprināt PV dīzeļvilcienu operatīvo rezervi, kuru izmantot ikdienas pakalpojumu nodrošināšanai ārkārtas situācijas, kā arī palielināt esošo vilcienu kalpošanas laiku.

PV valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors piebilst, ka ritošā sastāva noma ir virziens, kuru kompānija plāno attīstīt, lai piedāvātu pasažieriem augstākas kvalitātes pārvadājumu pakalpojumus neelektrificētajos maršrutos. "Sadarbību ar "LTG Link" var vērtēt kā pilotprojektu, vienlaikus patlaban notiek sarunas ar Igaunijas pārvadātāju "Elron" par iespēju nākotnē nomāt "Stadler Flirt" dīzeļvilcienus," viņš norāda.

LETA jau ziņoja, ka šogad 6.janvārī tika atklāts pasažieru vilcienu satiksmes savienojums Viļņa-Rīga-Tallina.

Vilcienu satiksmes savienojums Viļņa-Rīga-Tallina Latvijā paredz pieturas Jelgava, Rīga, Zemitāni, Jugla, Garkalne (virzienā uz Viļņu), Inčukalns, Sigulda, Līgatne, Ieriķi (virzienā uz Tallinu), Cēsis, Lode, Valmiera, Strenči, Lugaži.

Vienlaikus "Elron" turpina darbu pie tiešā reisa Tartu-Rīga atklāšanas.

Jau ziņots, ka 2023.gada decembra beigās Lietuvas valsts dzelzceļa grupas "Lietuvos geležinkeliai" pasažieru pārvadājumu meitasuzņēmums "LTG Link" sāka vilciena reisus starp Viļņu un Rīgu.

Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās 2021.gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī "Rail Baltica" ieviesēji.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu