Jauno elektrovilcienu aprīkošanas ar velosipēdu novietnēm izmaksas ietver ne tikai metāla stiprinājumu ražošanu un uzstādīšanu, bet pēc būtības vilciena salona, piemēram, ieejas un sēdekļu zonas, pārbūvi, norāda pasažieru vilciena pārvadātājs "Vivi".
Kādēļ gandrīz miljons? "Vivi" skaidro dārgās velosipēdu turētāju ierīkošanas izmaksas
Iepriekš vēstīts, ka velosipēdu stiprinājumu ierīkošana visos jaunajos elektrovilcienos izmaksās 948 592 eiro, tostarp 806 303 eiro veidos Eiropas Savienības (ES) kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam līdzfinansējums, informēja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.
Foto: "Pasažieru vilciens" prezentē pirmo aprīkoto elektrovilcienu ar velo turētājiem
AS "Pasažieru vilciens" (PV) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors pastāstīja, ka jaunos elektrovilcienus ar stiprinājumiem velosipēdu pārvadāšanai plānots aprīkot pakāpeniski līdz maija beigām.
Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka patlaban ar velosipēdu stiprinājumiem aprīkoti divi elektrovilcieni. Velosipēdu novietošanai paredzēto stiprinājumu ierīkošana ietver ne tikai statīvu novietošanu, bet arī esošo sēdekļu demontāžu, aizvietojot tos ar atvāžamajām sēdvietām, atdalošās starpsienas nomaiņu vilciena ieejas zonā, lai pasažieris, iekāpjot ar velosipēdu, varētu to ērti aizstumt līdz velosipēdu turētājiem, kā arī informatīvu piktogrammu izvietošanu uz vilciena grīdas.
Elektrovilcienu aprīkošanas ar velosipēdu turētājiem izmaksas veido ne tikai pašu stiprinājumu projektēšana, ražošana un uzstādīšana, bet arī vagona salona un griestu paneļu pārbūve, elektroinstalācijas darbi, sešu sēdvietu demontāža, aizstājot tās ar sešiem atvāžamajiem sēdekļiem, trīs sānu logu nomaiņa, bagāžas plaukta demontāža, starpsienas vilciena ieejas zonā un grīdas seguma pārbūve, kā arī marķējumu izvietošana. Tāpat projekta izmaksās ietilpst darbinieku apmācības, darbu uzraudzība un vilcienu resertifikācija.
"Metāla turētāji, kas ierīkoti vilcienos un ko redz pasažieri, ir tikai maza daļa no tā, ko ietver tehniskais projekts. Būtībā ir daļēji pārbūvēts viss vagona salons, pārbūvējot un padarot plašāku ieejas zonu, pārbūvējot sēdvietas, plauktus un logus, lai, ņemot vērā tehniskās iespējas, risinājums būtu pasažieriem maksimāli ērts", atzīst AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.
Ņemot vērā, ka elektrovilcienu ražotājs ir "Škoda Vagonka", arī tehniskā projekta izstrāde un visu nepieciešamo materiālu ražošana tika uzticēta Čehijas uzņēmumam, tādā veidā nodrošinot velonovietņu sekmīgu savietojamību ar elektrovilcieniem, risinājuma resertifikāciju un garantiju.
Kā jau iepriekš norādīts, pasažieru vilciena pārvadātājs "Vivi" vakar, 30. janvārī, prezentēja pirmo ar stiprinājumiem velosipēdu pārvadāšanai aprīkoto elektrovilcienu, kas pēcāk devās arī braucienos kopā ar pasažieriem.
Katrā elektrovilcienā kopā būs pieejami 12 velosipēdu turētāji, pa sešiem katrā galvas vagonā. Pasažieriem būs iespējams izvēlēties – divus velosipēdus novietot vertikālā veidā, izmantojot speciālus āķus, un četrus velosipēdus blakus horizontālā veidā, nostiprinot tos ar īpašu savilcēju, vai arī, izmantojot uzstādītos āķus, novietot četrus velosipēdus vertikāli. Tāpat velosipēdus iespējams novietot zonā, kas paredzēta personām, kas pārvietojas ratiņkrēslā, un māmiņām ar bērnu ratiņiem, ja zonu nav aizņēmušas pieminētās prioritārās pasažieru grupas.
Stiprinājumu velosipēdu pārvadāšanai iegāde veikta saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 30. augusta noteikumiem Nr. 579 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu multimodālu mobilitāti, veicinot elektrotransportlīdzekļu izmantošanu" 2.4.1.2. pasākuma "Bezemisiju vilcienu iegāde - elektrovilcieni" īstenošanas noteikumi", piesaistot līdzfinansējumu 806 303 eiro apmērā.
"Vivi" ir vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols, kas pieder AS "Pasažieru vilciens".
AS "Pasažieru vilciens" ir lielākais pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu Baltijā, kas veic pārvadājumus ar zīmolu "Vivi", sniedz ritošā sastāva remonta pakalpojumus un nodrošina komercreisu servisu. AS "Pasažieru vilciens" ir dibināta 2001. gadā, 2023. gadā uzsākta pasažieru pārvadājumu modernizācija, ieviests jauns pasažieru apkalpošanas standarts un vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols "Vivi". 2024. gadā tika pārvadāti 19,44 miljoni pasažieru. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 950 darbinieku.