Krusa un stiprs vējš arī ir biežas dabas parādības, kas nodara bojājumus automašīnu virsbūvei, – krusa rada mazākus vai lielākus iespiedumus, bet krītoši koku zari un koki var pat pilnībā iznīcināt auto. “Ja auto ir bijis pakļauts krusai, tad atkarībā no bojājumu lieluma un dziļuma iespiedumus ir iespējams likvidēt bez krāsošanas. Praksē esam redzējuši, kā veiksmīgi tiek izlaboti dažāda izmēra iespiedumi, un nereti pēc stipras krusas tādu var būt pat vairāki desmiti uz katras detaļas. Darbs ir apjomīgs, bet to visbiežāk izdodas paveikt pilnībā, saglabājot auto oriģinālo krāsojumu,” pieredzē dalās If Transportlīdzekļu atlīdzības vadītājs Ģirts Kubliņš.
Jaunāko tehnoloģiju ietekme
Arvien vairāk automašīnu tiek aprīkots ar modernām tehnoloģijām, piemēram, lukturiem, stikliem, buferiem ir integrēti sensori un citas sistēmas, kas ir būtiski sarežģījušas šo komponentu konstrukciju. “Šie jauninājumi, lai gan nodrošina augstāku drošību un komfortu, ievērojami palielina rezerves daļu ražošanas un nomaiņas izmaksas. Lukturi, kas iekļauj dažādas optiskās sistēmas, vai buferi ar sensoriem, kas saistīti ar dažādiem drošības un vadības moduļiem, ir ievērojami dārgāki, nekā tradicionālās rezerves daļas. Tas nozīmē, ka, veicot remontu vai mainot bojātas detaļas, izmaksas var būt daudz augstākas, nekā tas bija iepriekšējo paaudžu automobiļiem. Auto īpašniekiem ir svarīgi ņemt vērā, ka modernās automašīnas, kas aprīkotas ar jaunākajām tehnoloģijām, ne tikai uzlabo veiktspēju un funkcionalitāti, bet arī var radīt ievērojami lielākus izdevumus, ja rodas nepieciešamība nomainīt bojātās daļas. Notiekot sadursmei, piemēram, ar kādu meža dzīvnieku, izmaksas par remontu var vairākkārtīgi pārsniegt KASKO apdrošināšanas polises gada izmaksas. Mūsdienās auto vējstikla nomaiņas izmaksas vien bieži pārsniedz 1000 eiro un nereti ir vēl lielākas,” stāsta Ģ. Kubliņš.