Šodienas redaktors:
Dace Otomere
Iesūti ziņu!

"Vivi" piesaistījis maksimāli pieejamo ES fondu finansējumu

Elektrovilciens "Vivi" ziemā.
Elektrovilciens "Vivi" ziemā. Foto: Evija Trifanova/LETA

AS "Pasažieru vilciens" (PV) piesaistījis Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu kopumā 168,191 miljona eiro apmērā 32 jauno Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" elektrovilcienu iegādei, kā arī velosipēdu turētāju izvietošanai vilcienos, informēja PV pārstāvji.

PV norāda, ka 32 jauno elektrovilcienu iegādes kopējās izmaksas veido 244,846 miljonus eiro, no kuriem 168,191 miljons eiro piesaistīti no ES Kohēzijas fondu līdzekļiem, tādējādi PV izdevies piesaistīt maksimāli pieejamo ES fondu finansējuma apmēru, kā arī samazināt projekta ietekmi uz valsts budžetu.

PV patlaban ir saņēmusi un ieviesusi ikdienas satiksmē visus 32 jaunos elektrovilcienus, kā arī patlaban ir sākta elektrovilcienu aprīkošana ar velosipēdu turētājiem.

Kompānijā paredz, ka pirmais ar velosipēdu turētājiem aprīkotais elektrovilciens varētu būt pieejams pārvadājumiem tuvākās nedēļas laikā.

Tāpat kompānijā norāda, ka PV iegādājās jaunos elektrovilcienus, piesaistot divu ES fondu projektu līdzfinansējumu. Tostarp pirmo 17 jauno elektrovilcienu iegādei tika piesaistīts līdzfinansējums 101,671 miljona eiro apmērā no ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.- 2020.gada plānošanas periodā pieejamā finansējuma. Savukārt atlikušo 15 jauno elektrovilcienu un stiprinājumu velosipēdu pārvadāšanai iegāde tika veikta ES kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros, piesaistot līdzfinansējumu 66,52 miljonu eiro apmērā.

PV valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors norāda, ka sākotnēji visu jauno elektrovilcienu iegādi bija plānots pilnībā finansēt no valsts budžeta līdzekļiem, tomēr sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) tika rasta iespēja piesaistīt projektam ES fondu līdzekļus.

"Kaut arī projekta īstenošanas laikā radās virkne izaicinājumu, kas bija saistīti ar Covid-19 pandēmijas un kara Ukrainā ietekmi, tomēr, sadarbojoties visām iesaistītajām pusēm, izdevās veiksmīgi pārvarēt visas grūtības un nodrošināt pieejamā ES fondu finansējuma apguvi pilnā apmērā," piebilst Nešpors.

Jau ziņots, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" ražotajiem elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Pagājušā gada septembra beigās Latvijā bija nogādāti visi 32 Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražotie jaunie elektrovilcieni.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu