Rīdziniece Lilita kādā darba dienas vakarā iegājusi piemājas bodītē. Viņa pamanījusi, ka riekstu ķirbjiem ir vilinoša akcija. Ņemot vērā, ka Lilita nedrīkst neko smagu nest, viņa noskatīto dārzeni nofotografējusi un aizsūtījusi uzņemto bildi vīram. Tomēr brīdī, kad Lilita veikalā "Maxima" nofotografējusi tā cenu, pie viņas piegājusi pārdevēja un jautājusi, vai Lilitai ir kādas problēmas, vēsta raidījums "Bez Tabu".
Gribēja tikai nosūtīt dārzeņa bildi. Pircējai veikalā aizliegts fotografēt preces cenu
Lilita gan pamatīgi apmulsusi par pārdevējas aizrādījumu – darbiniece izvedusi pircēju no veikala un parādījusi uz durvīm uzlīmēto aizlieguma zīmi.
Sociālo mediju pētnieks, RSU Sociālo zinātņu fakultātes docētājs Deniss Aleksandrs Ševeļovs norāda, lai gan veikals šķietami ir publiska vieta, tāpat kādam tas pieder un ir tiesīgs noteikt, ko drīkst darīt un ko ne.
Datu valsts inspekcijā skaidro, ka tā atbild par personas datu aizsardzību, kas nozīmē, ka mūsu darbības ir saistītas ar visu, kas attiecas uz cilvēka personas datiem. Tas ietver jebkuras darbības ar tiem, piemēram, fotografēšanu, apstrādi vai glabāšanu, ja tās skar cilvēku identificējošu informāciju, piemēram, attēlus, vārdus, uzvārdus, telefona numurus, adreses.
Plauktā esošā produkta cena nav personas dati, un atbildi uz jautājumu, kāpēc tos nevar fotografēt, ir jāprasa pašam veikalam. Šādos gadījumos ir jāvēršas pie veikala pārstāvjiem un jānoskaidro, uz kādiem normatīvajiem aktiem vai tiesību principiem viņi balsta šādus ierobežojumus, norāda inspekcijā.
Veikala "Maxima" pārstāve Raina Anna Ločmele norāda, ka Lilitas gadījumā pārdevēja ir rīkojusies atbilstoši iekšējās kārtības noteikumiem. Veikalā nav atļauts fotografēt, jo nav iespējams pārliecināties, vai pircējs nepavērsīs kameru pret darbiniekiem.