“airBaltic” gada sākumā negaidīti paziņoja par 4670 reisu atcelšanu šovasar. Valdības partija Zaļo un zemnieku savienība uz to reaģēja, prasot lidsabiedrības prezidenta Martina Gausa atlaišanu. Vienlaikus, pretēji Gausa solītajam valstij papildu naudu nelūgt, uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks publicēja viedokli, ka kapitāla injekcija no valsts visticamāk ir neizbēgama. Tas savukārt izsauca satiksmes ministra Briškena neapmierinātību.
“Ja es skatos uz padomes priekšsēdētāju, tad svarīgāk, kā sociālajos tīklos paust savus viedokļus, ir patiešām darīt savu darbu un savlaicīgi un godīgi komunicēt arī ar akcionāru,” saka Briškens.
Satiksmes ministrs sarunā ar LTV piesauc vairākus brīžus, kad, viņaprāt, “airBaltic” pārstāvji nav runājuši gana atklāti. Viņš piemin gan maldināšanu savulaik par iespēju atgūt kovida krīzē valsts ieguldītos 340 miljonus eiro, gan atceras, ka pirms pērn notikušās “airBaltic” vērtspapīru izlaišanas sākotnēji bijuši signāli, ka valsts līdzdalība nebūs nepieciešama, bet beigās bez tās neiztika.
“Es pieturos pie salīdzinoši kritiska redzējuma. Es domāju, ka arī padomes priekšsēdētāja komunikācija gada sākumā nebija profesionāla,” pauž satiksmes ministrs.
Turpretim “airBaltic” padomes priekšsēdētājs Vasks pārmet valsts pārstāvjiem vēlmi mikromenedžēt, bet nepieņemt stratēģiski svarīgus lēmumus. Padome arī Ministru prezidentei un citiem ministriem norādījusi uz problēmām komunikācijā.
“Man šķiet, ka šobrīd tas vairāk izskatās pēc tā, ka valsts katrā situācijā mēģina meklēt vainīgos, nevis, teiksim, konstruktīvi skatīties uz situāciju, viņu apzināt un uzklausīt gan uzņēmuma, gan padomes risinājumus un piedāvājumus,” uzskata Vasks.