Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

Kabeļu bojāšana Baltijas jūrā: Somija pārbaudīs Krievijas "ēnu flotes" naftas tankkuģi "Eagle S"

Raksta foto
Foto: SIPA/Scanpix

Somijas varasiestādes plāno pārbaudīt Krievijas "ēnu flotes" naftas tankkuģi "Eagle S", kas tiek turēts aizdomās par iesaisti sabotāžā pret zemūdens infrastruktūru Baltijas jūrā, ceturtdien paziņoja Somijas transporta un sakaru aģentūra "Traficom".

Aģentūras direktore Sanna Sonninena teica, ka pārbaude uz kuģa plānota ceturtdien, papildinot Somijas policijas veikto izmeklēšanu.

"2025.gada 2.janvārī Somijas transporta un sakaru aģentūra "Traficom" sāks kontroles pārbaudi," viņa teica.

"Mēs veicam pārbaudi tā, lai tā netraucētu policijas operācijām un izmeklēšanai," piebilda aģentūras vadītāja.

Ar Kuka salu karogu kuģojošais Krievijas "ēnu flotes" tankkuģis "Eagle S" tiek turēts aizdomās par "EstLink 2" elektrības kabeļa un sakaru kabeļu bojāšanu starp Somiju un Igauniju 25.decembrī. Somijas Centrālā kriminālpolicija ir aizturējusi tankkuģi un tur to netālu no Porvo. "Eagle S" apkalpi veido Gruzijas un Indijas pilsoņi.

Septiņiem "Eagle S" apkalpes locekļiem noteikts ceļošanas liegums, otrdien paziņoja Somijas nacionālais izmeklēšanas birojs (NBI).

Atsākti arī zemūdens izpētes darbi saistībā ar "Estlink 2" kabeļa bojāšanu.

Kopš Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā pēdējo trīs gadu laikā Baltijas jūrā vairākkārt ir bojāta zemūdens infrastruktūra.

17.un 18.novembrī Zviedrijas teritoriālajos ūdeņos tika sabojāti divi sakaru kabeļi. Zviedrijas ekonomiskajā zonā tika bojāts "C-Lion-1" sakaru kabelis starp Somiju un Vāciju un Zviedriju un Lietuvu savienojošais telekomunikāciju kabelis "Arelion". Ir aizdomas par Ķīnas kuģa "Yi Peng 3" iesaisti kabeļu bojāšanā.

NATO ir piekritusi palielināt savu klātbūtni Baltijas jūrā pēc "EstLink 2" bojāšanas, kas ir jaunākais kabeļu un cauruļvadu bojājums, ko reģionā izraisījuši kuģi ar saitēm Krievijā un Ķīnā.

Eiropas Savienība paziņoja, ka pastiprina zemūdens kabeļu aizsardzības pasākumus, uzlabojot informācijas apmaiņu un izmantojot jaunas tehnoloģijas bojājumu noteikšanai un remonta iespēju paplašināšanai.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu