Kerčas šaurumā viļņi 15. decembrī nodarīja bojājumus diviem Krievijas tankkuģiem ar mazutu, kuri pēc tam sāka grimt jūrā. Patlaban iespējamie izlijušās degvielas un naftas produktu nodarītie bojājumi ekosistēmai nav zināmi, bet Ukrainas vides aizstāvības organizācija brīdina, ka abu kuģu nogrimšana varētu izraisīt visu laiku lielāko ekoloģisko katastrofu Melnajā jūrā, vēsta Lietuvas portāls "15min.lt".
Krievijas tankkuģu grimšana varētu novest pie visu laiku lielākās ekoloģiskās katastrofas Melnajā jūrā, brīdina eksperti (2)
Krievijas vicepremjers Vitālijs Saveļjevs premjerministram Mihailam Mišustinam norāda, ka grimšanas laikā daļa naftas produktu no kuģa ieplūda jūrā. Pēc viņa teiktā jūrā nonākušais mazuts peld uz teritorijas starp Panagijas ragu un bijušās Tuzlas kāpas teritoriju krastu.
BREAKING 🚨
— Open Source Intel (@Osint613) December 15, 2024
Russian oil tankers Volgoneft-212 and Volgoneft-239 are sinking in the Black Sea near the Kerch Bridge. pic.twitter.com/DPjeaGtzpE
"Uz kuģa "Volgoņeft-212" klāja atradās 4900 tonnas mazuta. Uz tankkuģa "Volgoņeft-239" – 4300 tonnas," Kremļa propagandas ruporam "TASS" pastāstījis kāds avots.
Vides aizstāvju organizācija "Greenpeace Ukraine" norāda, ka Kerčas šaurumā ieplūdušas 4,3 tūkstoši tonnu mazuta un naftas produktu. Organizācija brīdina, ka to nonākšana jūrā var apdraudēt augu un dzīvnieku dzīvibas.
Savukārt Krievijas Zinātņu akadēmijas Jūras un hidrofizikas institūta Attālinātā monitoringa metožu nodaļas vadītājs Sergejs Staņičnijs "TASS" apgalvoja, ka jūrā nonākušas 1500 tonnas mazuta.
Krievijas Ārkārtas situāciju ministrija ziņoja, ka "Volgoņeftj 212" uzsēdies uz sēkļa, bet "Volgoņeftj 239" pēc bojājumu gūšanas dreifē. Uz pirmā kuģa atradās 13 apkalpes locekļi, bet uz otrā – 14.
Pēc ministrijas sniegtās informācijas, gājis bojā viens jūrnieks.
Kā iemesls abu tankkuģu avārijai tiek minēta ekipāžu kļūda sarežģītos meteoroloģiskos apstākļos.
Kuģiem palīgā nosūtīti velkoņi un helikopteri.