Novembra sākumā Eiroparlamenta deputāts, partijas "Latvija pirmajā vietā" viens no līderiem Vilis Krištopans sociālajā medijā "X" rakstīja, ka jāgaida vēl tikai divi gadi līdz nākamajām Saeimas vēlēšanām un līdzīgi kā Polijā sabiedriskos medijus izdzenās specvienības. Tas ir viens no spilgtākajiem un tiešākajiem, bet ne vienīgais pret medijiem vērstais politiķu izteikums. Politiskās partijas un atsevišķi politiķi sociālos tīklus izmanto kā platformu ne vien savas darbības popularizēšanai, bet arī mediju diskreditēšanai. Šī tendence nav jauna un to iedvesmo par ASV prezidentu nesen otrreiz ievēlētā Donalda Trampa un citu politiķu panākumi, izmantojot šādas metodes, vēsta LTV raidījums "de facto".
Latvijas Sabiedrisko mediju un interneta medija "Delfi" kopīgi veiktā analīzē secināms, ka ar šīm metodēm aizraujas vairāku partiju politiķi Latvijā. Kā tas izpaužas?
Sliktās manieres – tā akadēmiskajā literatūrā apzīmē politiķiem, īpaši populistiem raksturīgas darbības, kuru mērķis ir piesaistīt sev izmanību. Piemēram, demonstratīvi pamest interviju, provocēt un izmantot nievājošu vai agresīvu runas veidu, īpaši pret žurnālistiem. Sociālo mediju uzplaukums tam devis jaunu jaudu, jo ir mainītas ierastās mediju, sabiedrības un politiķu lomas, un politiķi cilvēkus var uzrunāt nepastarpināti. Un arī Latvijā politiķi to arvien vairāk izmanto. Jo citu piemērs rāda, ka tas strādā.
Tramps nebūt nav pirmais, bet ir spilgtākais politiķis, kas šādu stilu padarīja populāru. Organizācija "Reportieri bez robežām" saskaitīja, ka šogad septembrī un oktobrī pirms ASV prezidenta vēlēšanām, proti, divos mēnešos vien, Tramps apvainoja, uzbruka vai draudēja žurnālistiem vairāk nekā 100 reizes. Savas pirmās prezidentūras laikā viņš vismaz 2000 reižu lietoja apzīmējumu "fake news" jeb viltus ziņas par medijiem, kas bija kritiski pret viņu, kā tas turpinājās arī nesenās kampaņas laikā. Amerikas nevalstiskā izpētes centra "Pew Research Center" dati liecina, ka tam ir panākumi. Kopš 2016. gada, kad Tramps pirmo reizi sāka savu kampaņu un nacionālajiem medijiem uzticējās 70% republikāņu, uzticība medijiem kritusies, šogad vairs tikai 40% republikāņu pauda, ka nacionālajiem medijiem uzticas.