"Šis ir ļoti nozīmīgs brīdis "Rail Baltica" projektam un Latvijai, jo esam oficiāli izdevuši instruktāžu būvniekam sākt būvdarbus pašā pamattrasē," teica Diļevs, piebilstot, ka būvdarbi sāksies Iecavā, izveidojot reģionālo biroju.
Vienlaikus EDzL valdes priekšsēdētājs atzīmēja, ka šobrīd ir pieejams finansējums 40 kilometriem pamattrases, bet, lai nosegtu visu posmu dienvidu virzienā, nepieciešamos līdzekļus plānots pieteikt nākamajā uzsaukumā, kuram iesniegšanas termiņš ir 2025.gada 21.janvāris.
Viņš arī minēja, ka Iecavā ir atmežota zeme 16 hektāru platībā, bet pašā "Rail Baltica" pamattrasē ir atmežoti kopumā deviņi kilometri.
Tostarp Diļevs norādīja, ka Iecavā iekārtos būvlaukumu, kurā tiks uzglabāti trases būvniecībai nepieciešamie minerālmateriāli. "Iecavas bāze sākotnēji tiks veidota kā būvmateriālu krautne, no kuras piegādās berammateriālus," viņš skaidroja.
Tāpat EDzL valdes priekšsēdētājs informēja, ka trases dienvidu virzienā līdz šā gada beigām būs atsavināti 98% no nepieciešamās zemes.
Jau ziņots, ka 2023.gada decembrī EDzL un pilnsabiedrība "E.R.B. Rail JV" noslēdza līgumu 3,7 miljardu eiro apmērā par "Rail Baltica" pamattrases būvniecību. Pilnsabiedrību "E.R.B. Rail JV" veido Francijas "Eiffage Génie Civil", Polijas "Budimex" un Itālijas "Rizzani de Eccher". "E.R.B. Rail JV" reģistrēta Latvijā 2023.gada 12.oktobrī, liecina informācija "Firmas.lv".