Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" izpilddirektors Olivers Blūme uzņēmuma galvenajā pārvaldes birojā Volfsburgā notikušajā sanāksmē aizstāvējis ieplānotos restrukturizācijas pasākumus, uzsverot, ka nepieciešami steidzami pasākumi autoražotāja nākotnes nodrošināšanai.
"Volkswagen" izpilddirektors: Pašreizējā situācija ir nopietna
"Pašreizējā situācija ir nopietna," slēgtajā sanāksmē sacīja Blūme.
Viņš norādīja, ka konkurences radītā spriedze palielinās, bet pieprasījums samazinās. "Turklāt mūsu darbaspēka izmaksas Vācijā tagad kļuvušas pārāk augstas," uzsvēra Blūme.
Komentējot pašreizējās nesaskaņa ar Vācijā ietekmīgo arodbiedrību "IG Metall", kas šonedēļ rīkoja "Volkswagen" strādājošo brīdinājuma streikus, Blūme sacīja, ka "mēs esam kopīgi ieinteresēti atrast risinājumu".
Vienlaikus Blūme skaidroja, ka "IG Metall" ierosinājumi, lai novērstu darbavietu likvidēšanu, ir nepietiekami, taču tas būtu sākumpunkts sarunām.
"Mūsu produkti ir labi, tagad mums jāsamazina izdevumi visās jomās. Mēs varam ražot pasaulē labākos automobiļus, bet tam nav nozīmes, ja mēs ar tiem nepelnām naudu," sacīja Blūme.
"Volkswagen" pieprasa Vācijā strādājošo algas samazināt par 10% un norāda, ka nevar izvairīties no ražošanas jaudas samazināšanas rūpnīcā, kurās tā pašreizējā līmenī vairs nav nepieciešama. Darbinieku pārstāvji vēstī, ka uzņēmums ierosinājis Vācijā slēgt trīs rūpnīcas.
"Volkswagen" smagi skāris ražošanas izmaksu kāpums, nepārliecinošā pāreja uz elektroauto ražošanu un spēcīgā konkurence nozīmīgajā Ķīnas tirgū, un septembra sākumā tas pavēstīja, ka uzņēmumam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē Vācijā slēgt ražotnes.
Autoražotājs septembrī atcēla vienošanos ar darba ņēmējiem Vācijā, kas nepieļauj piespiedu atlaišanu līdz 2029.gada beigām. Šī vienošanās bija spēkā kopš 1994.gada. Tagad uzņēmumam iespējams likvidēt darba vietas, sākot no 2025.gada vidus.
Eiropas autoražotājiem bažas rada arī Eiropas Savienības lēmums noteikt papildu ievedmuitas tarifus Ķīnā ražotiem elektromobiļiem, kas var izraisīt Pekinas atbildes reakciju.
Grūtības valda visā Eiropas autorūpniecības sektorā, jo pieprasījums ir vājš un pāreja uz elektromobiļiem ir kūtrāka par gaidīto.