Valdībā 26. novembrī izcēlās asas diskusijas starp satiksmes ministru Kaspars Briškens (P) un Ministru prezidenti Eviku Siliņu (JV) par ideju pirmajā kārtā paralēli pārrobežu savienojuma izveidei izvērtēt Rīgas Centrālā stacija-Upeslejas un Rīgas lidosta-Misa tehniski-ekonomisko pamatojumu.
Siliņa sēdē apsauc Briškenu par neatkāpšanos no Rīgas iekļaušanas pirmajā "Rail Baltica" izbūves posmā
Siliņa valdības sēdē apsauca Briškenu.
"Mēs mīcāmies uz vietas, tieši tāpēc, ka tu paliec konstanti pie tā, ka Rīga ir jābūvē pirmajā posmā. Naudas tam nav! Tu pats neesi atnesis risinājumu!
Tā ir utopija tagad runāt par to, ka būs kaut kad Rīga no publiskās un privātās partnerības (PPP) [finansējuma], ja mums PPP būs, iespējams, vajadzīgs, lai mēs pat pamattrasi savienotu ar kaut kādu pirmo funkcionālo punktu, lai savienotu Rīgu ar "Vivi" [vilcieniem]! Esam atklāti un godīgi!" pauda premjere.
"Tad nesakiet, ka Satiksmes ministrija atnesīs iztrūkstošos miljardus, mums nav tādas iespējas," sacīja Briškens.
Siliņa norādīja, ka Satiksmes ministrija valdībai nesot nereālus plānus.
"Tad atnesiet arī mums naudu! Tā visu laiku ir bijis - atnes nereālu plānu un naudu prasa Finanšu ministrijai vai premjerei.
Es tad arī saku - ja gribat, lai cīnās par finansējumu, atnesiet man reālistisku plānu. Šis plāns nav reālistisks, ka Rīga ir kaut kad, nezinu kad," sacīja premjere.
Siliņa pauda, ka, ja viņai būs jāizvēlas, vai savienot funkcionāli vai, lai vilciens vispār aiziet līdz Rīgai, viņa to izdarīs, tiks sameklēts finansējums, kas nepieciešams papildus, tiks izveidots savienojums ar Rīgu, ar "Vivi". "Un mūsu cilvēki no reģioniem varēs aizbraukt gan ar vilcienu līdz lidostai un Rīgai, gan ar "Rail Baltica"," pauda Siliņa.
Vienlaikus premjere norādīja, ka valdība netērēs dubultā naudu savienošanai ar Rīgu.
SM iesniegtajā Ministru kabineta prokollēmumā teikts, ka plānots veikt tehniski-ekonomisko analīzi posmos Upeslejas-Rīgas Centrālā stacija un Misa-Rīgas lidosta, lai izvērtētu iespējas pirmajā kārtā izveidot Eiropas platuma sliežu savienojumu ar vienu no Rīgas starptautiskajām stacijām.
Siliņa vēlējās uzzināt, cik šāds pētījums izmaksātu un ar kādiem resursiem to varētu veikt. "Es patlaban negribu neko atbalstīt, jo tam nav finansējuma," sacīja Siliņa.
Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" valdes locekle Kitija Gruškevica norādīja, ka "RB Rail" varētu veikt šo pētījumu minimālā apmērā, izmantojot iekšējos inženierus. "Varam soli pa solim virzīties uz priekšu. Pirmais solis par Rīgas staciju savienošanu esošajā dzelzceļa infrastruktūrā," piebilda Siliņa.
Premjere pauda, ka viņa saprot, kāpēc šāds pētījums būtu jāveic, bet tas varētu noņemt projekta galveno fokusu. "Ir jāsaprot, ka ir finansējuma iztrūkums, mēs varam strādāt uz to, lai būtu Eiropas Savienības finansējums, tomēr tas ir visu trīs Baltijas valstu finansējums.