Patērētāju biedrība runā par iestādes kapacitātes trūkumu. Tajā mēdzot būt krīzes situācijas, kad iesniegumu ir pārāk daudz un izskatīšanas termiņu pagarina līdz četriem mēnešiem. "PTAC vajag vairāk līdzekļu, lai viņiem būtu kapacitāte. Tieši uz sūdzības departamentu, uzraudzību departamentu. Ir vajadzīgs vairāk cilvēku," pauž Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas valdes locekle Tekla Žabova.
Praksē cilvēku ir mazāk. Šā gada budžets centram bija jāmazina par 200 tūkstošiem eiro. Par nepieciešamiem ieguldījumiem vadītāja runā ilgtermiņā. "Resursi mums noteikti būtu ļoti lietderīgi, teiksim, tam, lai digitalizētu tās lietas, kas vēl varbūt nav digitalizētas. Piemēram, ir diezgan darbietilpīgs process darbiniekiem – tūrisma datu bāzes uzturēšana. Pašreiz viņa tāda nav. Vienkārši tāds formāts, kurā viņš saucas kā datubāze, bet reāli tas nav digitālais rīks, caur ko varētu veikt uzraudzību. Ja tādi rīki būtu vairāk, tad noteikti darbība būtu efektīvāka," uzsver Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore.
Ekonomikas ministrs iestādei papildu resursus nesola, aicinot efektīvāk izmantot esošos. "Mēs mērīsim produktivitāti darbiniekiem, mēs izmantosim dažādus rīkus, risinājumus, kas palīdzēs iestāžu vadītājiem arī pašiem sakārtot savus ikdienas procesus," tā saka ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).
Zaiga Liepiņa iecelta Patērētāju tiesību aizsardzības centra vadītājās amatā šogad augustā. Pirms tam to 19 gadus vadīja Baiba Vītoliņa. Savas priekšgājējas veikumu Liepiņa nekritizē. Piebilstot, ka pati iepriekš strādāja par Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieci un faktiski pārraudzīja centra darbu.
Pēc raidījuma "de facto" intereses Siguldas pašvaldība apsver domu mainīt noteikumus un turpmāk savu iestāžu telpās nelaist nomniekus, kas ir saistīti ar uztura bagātinātājiem. Līdzīgi kā šobrīd centra telpas nav pieejamas netradicionālu konfesiju pārstāvjiem.