"Patlaban līdz galam skaidra redzējuma, kā finansēt visu projektu, nevienam nav. Ir skaidrs, ka būs jāpiesaista finansējums vai no privātās un publiskās partnerības (PPP) projekta, vai veidojot trīs Baltijas valstu aģentūru vai kapitālsabiedrību aizņēmumu. Ir skaidrs, ka visu no ES finansējuma nevarēs nofinansēt," minēja Siliņa.
Siliņas ieskatā pašreiz par piedāvāto scenāriju ir nepieciešami papildu atzinumi un argumenti no vairākām ministrijām.
"Ir skaidrs, lai pilnvērtīgi varētu lemt par tik apjomīgu projektu, ir ļoti svarīgs arī Ārlietu ministrijas (ĀM) viedoklis, kas būs viens no galvenajiem partneriem, lai ĀM nākamā Eiropas finansējuma ietvaros varētu būt Latvijas "vēstnesis", kas strādās ar to, lai Latvija saņemtu finansējumu," piebilda Siliņa.
Tāpat viņa norādīja, ka svarīgs būs Aizsardzības ministrijas (AM) viedoklis, lai dotu argumentus militārās mobilitātes virzībai, jo tikai ar vienu finansējuma avotu var nepietikt. Līdz ar to ir jāmeklē arī militārās jomas finansējums.
"Vienlaikus ir nepieciešami Ekonomikas ministrijas (EM) aprēķini, kāds būs šis ekonomiskais pienesums. Protams, Finanšu ministrijas (FM) un Tieslietu ministrijas (TM) atzinumi šajā projektā jau bija, bet vēl ir svarīga arī Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) iesaiste, jo patlaban tiek runāts par faktiski klimatneitrāliem vilcieniem, tādēļ ir potenciāls arī daļējam finansējumam no šīs jomas," norādīja Siliņa.
LETA jau ziņoja, ka SM saskaņošanai ir virzījusi "Rail Baltica" pirmās kārtas ieviešanas scenāriju Latvijā, kas paredz izbūvēt vienu sliežu ceļu no Lietuvas robežas līdz Igaunijai, kā arī izveidot Eiropas platuma sliežu savienojumu vismaz ar vienu no abām Rīgas starptautiskajām stacijām, savukārt pirms projekta pirmās kārtas pabeigšanas iecerēts savienot abas Rīgas starptautiskās stacijas esošajā dzelzceļa infrastruktūrā.