Krāpnieki spēlējas ar upura emocijām un cenšas iegūt iedzīvotāju uzticību, lai vēlāk to izmantotu savtīgiem mērķiem. Taču, neskatoties uz to, saziņa ar upuri ir ātra un uzstājīga, lai panāktu, ka no upura puses tiek veikti nepārdomāti un sasteigti lēmumi.
Telefonkrāpnieki vēlas panākt, lai zvana saņēmējs izpaustu tiem nepieciešamo sensitīvo informāciju, piemēram, internetbankas pieejas datus, kartes datus vai "Smart-ID" kodus," norāda Luminor bankas krāpšanas novēršanas eksperte Marija Celma.
"Krāpnieki allaž meklēs veidus, kā apiet sistēmu, un cīņa ar to norisinās nepārtraukti. Mēs sekojam līdzi notikumiem un izstrādājam risinājumus, lai pasargātu klientus no apdraudējumiem.
Piemēram, tikko ir sākusi strādāt jauna un inovatīva krāpniecisku zvanu bloķēšanas sistēma, kas automātiski bloķē viltus mobilo telefonu numuru zvanus no ārvalstīm, nodrošinot klientiem drošāku saziņu pa tālruni. Proti, ja konstatēsim, ka zvanītāja numurs pieder "Tele2", bet reālais abonents fiziski nevarētu šādu zvanu veikt no ārvalstīm, zvans tiks bloķēts.
Lai nekļūtu par krāpnieku upuri, svarīgi ir atcerēties, ka ne mobilo sakaru operatori, ne kāda cita uzticama iestāde jūs nesteidzinās pieņemt lēmumu vai veikt kādas darbības, kā arī nelūgs dalīties ar internetbankas pieejas datiem. Ja rodas kaut vismazākās šaubas, iesakām pārtraukt sarunu un sazināties ar savu operatoru," stāsta "Tele2" drošības nodaļas vadītājs Mārtiņš Melnis.
Ja esat kļuvis par krāpšanas upuri vai jums rodas aizdomas par krāpšanu, nekavējoties ziņojiet bankai un policijai par notikušo.