Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka, ņemot vērā prognozējamo lielo autotransporta satiksmes intensitāti un jau tagad esošo lielo dzelzceļa satiksmes intensitāti un kustības ātrumu šajā dzelzceļa posmā, tad pārbrauktuve Altonavas ielas tilta rajonā atbilstu pirmās kategorijas pārbrauktuvei.
Savukārt Ministru kabineta noteikumi nosaka, ka nedrīkst ierīkot jaunas pirmās, otrās un trešās kategorijas pārbrauktuves pāri publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras ceļiem.
Vienlaikus inspekcijā uzsver, ka Altonavas ielas tilta rajonā pastāv arī tīri fiziski ierobežojumi vienlīmeņa šķērsojuma izveidošanai. Dzelzceļa sliežu ceļi atrodas līknē un ieraktnē, kas nozīmē, ka gan vietas plāna, gan profila apstākļi ir tādi, kas neļauj nodrošināt satiksmes dalībniekiem redzamības trīsstūrus, lai autovadītājs savlaicīgi varētu redzēt vilcienu, vai vilcienu mašīnists varētu redzēt pārbrauktuvi, kā arī pastāv citi ierobežojumi šādas pārbrauktuves ierīkošanai, un tas ir ļoti būtisks satiksmes dalībnieku drošības jautājums.
LETA jau ziņoja, ka tuvākā mēneša laikā Rīgā tiks pilnībā slēgta autotransporta satiksme uz tilta pār dzelzceļu Altonavas ielā.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV) iepriekš norādīja, ka par Altonavas tilta nākotni pašvaldība vairākus gadus centusies gūt skaidrību no SM. "Rail Baltica" izbūves laikā šo tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus.
"Rail Baltica" projekta sarežģījumi esot ieilguši, taču pirmdien, 5.novembrī, saņemtais atzinums par tilta tehnisko stāvokli, liekot pašvaldībai rīkoties un drošības apsvērumu dēļ tiltu automašīnu satiksmei slēgt.