Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Rīgā drīzumā slēgs satiksmes pārvadu Altonavas ielā

Viadukts pār dzelzceļu Altonavas ielā.
Viadukts pār dzelzceļu Altonavas ielā. Foto: Zane Bitere/LETA

Tuvākā mēneša laikā Rīgā tiks pilnībā slēgta autotransporta satiksme uz tilta pār dzelzceļu Altonavas ielā, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļā.

Tas tiks darīts, ņemot vērā pārvada plaisu monitoringa tehniskajā atskaitē iekļautās rekomendācijas.

Pārvada slēgšana radīs neērtības satiksmē, tomēr drošības riski, nodrošinot pārvada uzturēšanas darbus ziemā, ir pārāk augsti, norāda pašvaldībā.

Veicot satiksmes pārvada tehniskā stāvokļa novērtēšanu, secināts, ka pārvada velves bojājumu apmērs ir palielinājies. Plaši bojājumi ir brauktuves hidroizolācijā, tādēļ mitruma un sala radītu bojājumu dēļ betons ap plaisām izdrūp, kā arī ir konstatēti svaigi betona izdrupumi velves vidusdaļā un pie ietvju konsolēm.

Betona izdrupumi veidojas arī transportlīdzekļu radītās slodzes dēļ. Pašlaik izdrupumi no pārvada, krītot uz dzelzceļa sliežu zonu, rada apdraudējumu arī vilcienu satiksmei.

Kā norāda Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV), par Altonavas tilta nākotni pašvaldība vairākus gadus centusies gūt skaidrību no Satiksmes ministrijas. "Rail Baltica" izbūves laikā šo tiltu bija paredzēts nojaukt, tādēļ Rīgas dome pastāvīgi monitorēja tilta tehnisko stāvokli, tiltu uzturēja, taču neveica kapitālieguldījumus.

"Rail Baltica" projekta sarežģījumi esot ieilguši, taču šodien saņemtais atzinums par tilta tehnisko stāvokli, liekot pašvaldībai rīkoties un drošības apsvērumu dēļ tiltu automašīnu satiksmei slēgt.

"Apzinos, ka tā nav laba ziņa Pārdaugavas un Pierīgas iedzīvotājiem, taču drošība ir pirmajā vietā, un Ārtelpas un mobilitātes departaments jau strādā gan pie pārbrauktuves izbūves pāri dzelzceļam, gan gatavo projektu tilta konstrukciju nostiprināšanai vai pagaidu tilta izbūvei," skaidro Pulks.

Eksperti iesaka slēgt pārvadu autotransporta kustībai, bet atļauj gājēju un velosipēdistu kustību, kā arī turpināt plaisu monitoringu līdz pārvada konstrukciju demontāžas sākšanai.

Plānots noteikt, ka ziemā pārvada tīrīšanu varēs veikt ar mehanizētiem līdzekļiem, kuru masa nepārsniedz piecas tonnas.

Plānots pārvadu satiksmei slēgt mēneša laikā, bet ierobežojumi varētu stāties spēkā ātrāk, ja iestāsies ziemai raksturīgi laikapstākļi. Par gaidāmo satiksmes ierobežojumu stāšanos spēkā un apbraucamajiem ceļiem pašvaldība informēs atsevišķi tuvāko nedēļu laikā.

Ārtelpas un mobilitātes departaments jau ir veicis izpēti par iespējamās dzelzceļa pārbrauktuves ierīkošanu. Ojāra Vācieša ielā pārbrauktuvi neatļauj ierīkot Latvijas Dzelzceļa tehniskā inspekcija. Kā alternatīva pārbrauktuves vietai ir Robežu ielā, tomēr pārbrauktuves izbūves laiks varētu aizņemt aptuveni astoņus mēnešus. Tāpat līdz šīs nedēļas beigām turpinās Altonavas pārvada tehniskā izpēte, kuras laikā noskaidros tilta pārbūves variantu, kurš būs saimnieciski visizdevīgākais.

Kā ziņots, Altonavas ielas pārvads būvēts 1910.gadā un ir savu laiku nokalpojis.

Pavasara sākumā tiltu atzina par nedrošu un tas tika slēgts satiksmei. Pēc vispārējās inspekcijas satiksme transportlīdzekļiem līdz piecām tonnām tika atjaunota. Savukārt kravas transports tiltu izmantot nedrīkst, kā arī 25., 55. un 56. maršruta autobusi turpinās apbraukt slēgto tiltu, dzelzceļu šķērsojot pa Liepājas ielas pārbrauktuvi, kas atrodas netālu no Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu