Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Austrumu slimnīca komentē nepatīkamo gadījumu ar slimnīcas pusdienām un atvainojas pacientam

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Palie Massa/Shutterstock

Jau vēstījām par kāda Latvijas Onkoloģijas centra pacienta nepatīkamo pieredzi ar slimnīcas pusdienām – tās izskatījās nelādzīgi un nelabi oda. Arī brokastis nākamajā dienā nebija pārāk labas – grūbu putrā bija dīvaini piedeguma gabali. Lūdzām komentāru slimnīcas pārstāvjiem.

Esam saņēmuši Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas pārstāves Ilgas Namnieces komentāru gan par konkrēto gadījumu, gan par ēdināšanas principiem Austrumu slimnīcā kopumā.

"Esam informēti par sociālo tīklu platformā X publiski pausto sūdzību par neatbilstošu ēdiena kvalitāti. Vēlamies uzsvērt, ka neatkarīgi no tā, kāds ir sūdzības iesniegšanas veids — mutiski pausta informācija nodaļas personālam (nodaļas virsmāsai, māsai vai māsu palīgam), oficiāls parakstīts iesniegums uz slimnīcas e-pastu: aslimnica@aslimnica.lv, pacienta atsauksme mājaslapā vai pacientu pieredzes anketas aizpildīšana pēc izrakstīšanās no slimnīcas – varam apliecināt, ka visas atsauksmes un sūdzības tiek izskatītas, izvērtētas, izdarīti secinājumi un, balstoties uz tiem, tiek pieņemti lēmumi, kādi uzlabojumi būtu nepieciešami, lai novērstu nepilnības, kļūdas, riskus un uzlabotu pakalpojumu kvalitāti un līdz ar to arī pacientu pieredzi.

Tādēļ vēlamies pateikties pacientam, kas vērsa uzmanību būtiskai pacientu pieredzes sastāvdaļai – ēdināšanas pakalpojumam. No Austrumu slimnīcas puses atvainojamies par nepatīkamo pieredzi un veiksim apstākļu noskaidrošanu un veiksim pārrunas ar ēdināšanas ārpakalpojuma sniedzēju.

Lai gan atsauksmes par slimnīcas ēdiena kvalitāti ir dažādas un dažkārt diametrāli pretējas, jāatzīst, ka ēdināšanas pakalpojuma jautājums visu laiku ir Austrumu slimnīcas valdes, ārstniecības un aprūpes atbildīgo amatpersonu dienaskārtībā. Ņemot vērā pašreizējo Austrumu slimnīcas stacionāru noslodzi, vidēji dienā Austrumu slimnīcas pacientiem tiek izdalīti ap 4000 ēdiena porciju. No Austrumu slimnīcas puses ir veikti būtiski ēdiena kvalitātes uzlabojumi, piemēram, Uztura un dietoloģijas centra speciālisti ir izstrādājuši diētas attiecīgo slimību pacientiem, kuras pacientiem tiek nodrošinātas, ārstējoties kādā no Austrumu slimnīcas stacionāriem. Nosauktās diētas ir publicētas mūsu mājaslapā.

Tāpat arī Austrumu slimnīcas kvalitātes vadības un pacientu pieredzes speciālisti ne tikai apkopo sūdzības, atsauksmes un veic skrupulozu visu pacientu pieredzes aptaujās pausto datu analīzi, bet arī ir izveidoti ēdināšanas pakalpojuma kvalitātes kontroles procesi. 

Piemēram, Uztura un dietoloģijas centra uztura māsas ik dienas veic pacientu ēdiena kontroles apskati, lai pārliecinātos – vai pacientam tiek nodrošināts ēdiens atbilstoši paredzētajai slimības ārstēšanas diētai, vai ēdiens ir silts, vai ēdiena sastāvdaļas ir kvalitatīvas un kā ēdiens izskatās vizuāli?

Protams, šādu ēdiena kvalitātes kontroli nav iespējams veikt katra stacionāra visās klīnikās un nodaļās, un attiecīgi visās četrās ēdienreizēs un katram pacientam. Bet šādas kvalitātes kontroles vai uzraudzība no Austrumu slimnīcas puses tiek veikta katru dienu un par katru konstatēto pārkāpumu tiek ziņots, tiek informēts ārpakalpojuma sniedzējs un notiek pārrunas, lai nekavējoties notiktu ēdināšanas pakalpojuma kvalitātes uzlabošana.

No Austrumu slimnīcas puses, veicot pacientu ēdināšanas kvalitātes kontroli, jāatzīst, ka ir bijuši gadījumi, kad bijām spiesti atbilstoši ēdināšanas pakalpojuma līgumā paredzētajam piemērot sodu par pārkāpumiem ēdiena piegādes procesā. Taču sodu uzlikšana nekad nav bijis brīnumlīdzeklis, jo mērķis tomēr ir panākt to, ka pacienti ir apmierināti ar ēdiena kvalitāti.

Protams, tas ir sarežģīti un izaicinoši ne tikai tādēļ, ka katram cilvēkam/pacientam ir savs individuālais redzējums un spriedums par to. Jāņem vērā arī apstāklis, ka bieži vien ārstnieciskā diēta var paredzēt īpašus ēdiena pagatavošanas nosacījumus, piemēram, ēdiena pagatavošana bez sāls vai kad ēdiena sastāvdaļas tiek īpaši smalki sasmalcinātas. Iespējams, ka tāds ēdiens negaršos, jo pacients savā ikdienā dod priekšroku citā veidā pagatavotam ēdienam. Arī porciju lielums ir strīdus ābols.

Aktuāls jautājums ir arī ēdināšanas pakalpojuma izmaksas. Austrumu slimnīcā pacientiem ik dienas tiek nodrošinātas četras ēdienreizes un atkarībā no diētas, piemēram, "Pamatdiētas" ēdināšanas pakalpojums tiek nodrošināts par 9,25 eiro bez PVN, "Veģetārās diētas" ēdināšanas pakalpojums tiek nodrošināts par 7,61 eiro bez PVN (mērķim atvēlētais finansējums).

Lieki piebilst, ka nodrošināt ēdināšanas pakalpojumu, ņemot vērā pārtikas produktu cenu kāpumu, energoresursu izmaksas un loģistiku, ir izaicinoši, un neizbēgami cieš kvalitāte.

Austrumu slimnīcā ēdināšanas pakalpojumus nodrošina Personu apvienība "Aleks un V Concord Service Group CNC". Līguma termiņš no 28.12.2022. līdz 27.12.2027, atbilstoši zemākās cenas principam.

Austrumu slimnīcai ir svarīgs ēdināšanas kvalitātes jautājums un tas būs dienaskārtībā arī nākotnē."

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu