O’Salivans norādīja, ka pateicoties naftas cenu griestu noteikšanai, Rietumi pērn panāca ievērojamu Krievijas ieņēmumu samazinājumu - apmēram par 30%. "Šogad situācija nav tik laba, jo Krievija ir izveidojusi savu "ēnu floti", tāpēc viena no mūsu prioritātēm, lai padarītu Krievijai grūtāku naftas eksportēšanu virs cenu griestiem, tagad ir šis "ēnu flotes" jautājums," sacīja O'Salivans.
Viņš uzsvēra, ka "ēnu flotes" jautājums ir ļoti svarīga problēma ne tikai sankciju un cenu griestu kontekstā vien, bet tā ir arī ekoloģiska problēma.
"Tie ir veci un slikti uzturēti tankeri, kurus bieži apkalpo slikti sagatavotas apkalpes, turklāt pastāv nopietnas šaubas par to apdrošināšanas atbilstību. Ja notiktu naftas noplūde, tad nepavisam neesam droši, ka šo tankeru apkalpes spētu adekvāti rīkoties, vai vēl svarīgāk - ka būtu pieejama nauda kaitējuma neitralizēšanai. Par šo jau ilgstoši diskutējam ar partneriem visā pasaulē, brīdinot, ka šie tankeri būtībā ir bumba ar laika degli. Laimīgā kārtā pagaidām nekas slikts nav noticis, tomēr cilvēki, kas pārzina šo nozari, saka, ka tas ir tikai laika jautājums," sacīja ES īpašais sūtnis.
ES, ASV un Lielbritānija ir sākusi noteikt sankcijas šiem kuģiem, lai liegtu tiem iespēju saņemt jebkādus pakalpojumus ostās. Tāpat ir jāstrādā ar starptautisko sabiedrību, lai cilvēkus vairāk informētu par vides riskiem, kas viņiem liktu būt daudz uzmanīgākiem, slēdzot darījumus ar šiem tankeriem, kuri var izraisīt lielu ekoloģisko katastrofu, norādīja O’Salivans.