Valsts ieņēmumu dienests (VID) apkopojis atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem par VID izsūtītajām vēstulēm, un tās pieejamas VID tīmekļvietnē un sociālo tīklu kontos, informēja VID pārstāvji.
Šī gada 23.septembrī VID sāka pakāpeniski uzrunāt tos cilvēkus (privātpersonas), kuriem saskaņā ar VID veikto datu analīzi ir būtiskas neatbilstības starp viņu oficiāli deklarētajiem ienākumiem un banku sniegto informāciju par viņu banku kontu apgrozījumu.
Saņemot vēstules, iedzīvotāju interese un atsaucība ir ļoti augsta, tāpēc VID apkopojis biežāk uzdotos jautājumus un piedāvā uz tiem atbildes gan savā tīmekļvietnē, gan citos informācijas kanālos.
VID pārstāvji informē, ka savus skaidrojumus sniedz un par iespējām korekti deklarēt savus ienākumus interesējas ne tikai tie cilvēki, kas saņēmuši VID vēstules, bet arī tie, kurus ir sasniegusi informācija par šādu VID aktivitāti.
Biežāk uzdotie jautājumi pamatā ir saistīti ar to, kā rīkoties, saņemot šādu vēstuli, cik plaša informācija par cilvēka ienākumiem un naudas plūsmu viņu bankas kontos jau ir VID rīcībā, par to, kādēļ šādas vēstules saņem arī ilgstoši ārvalstīs dzīvojoši Latvijas valstspiederīgie.
Atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem izvietotas tīmekļvietnē "www.vid.gov.lv" sadaļā "VID vēstules: jautājumi un atbildes" un VID kontos sociālajās platformās "Facebook" un "X".