Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Rudenī valdībā varētu pieņemt pilotprojektu par vienotās biļetes ieviešanu daļā Pierīgas

Ilustrativs attēls
Ilustrativs attēls Foto: Max4e Photo/Shutterstock

​Informatīvo ziņojumu un rīkojuma projektu saistībā ar pilotprojektu par vienotās biļetes ieviešanu daļā Pierīgas valdībā varētu pieņemt šoruden, norāda Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Attiecīgos normatīvo aktu projektus SM plāno virzīt saskaņošanai oktobrī un valdībā pieņemt šoruden. Tomēr ieviešanas laiks būs nosakāms pēc saskaņošanas gaitas, projektam pieejamā finansējuma apjoma un tehniskā risinājuma gatavības pakāpes.

Ministrijā atzīmē, ka SM vairākus mēnešus strādā pie vienotās biļetes pilotprojekta ieviešanas ieceres Rīgas metropoles areālā reģionālā sabiedriskā transporta maršrutu tīkla vilcienu maršrutos (AS "Pasažieru vilciens) un Rīgas pašvaldības maršrutos ("Rīgas satiksme").

SM skaidroja, ka vienotās biļetes ieviešana paredzēta gan SM izstrādātajā Rīgas metropoles areāla ilgtspējīga integrēta sabiedriskā transporta plāna 2024.-2030.gadam projektā, gan Latvijas Atveseļošanas fonda plānā un valdības rīcības plānā.

Plāna projektā norādīts, lai sasniegtu Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta attīstības mērķi līdz 2040.gadam, ir jāpiemēro princips - viens tarifs - viena biļete - viens kustības grafiks visiem ilgtspējīga transporta veidiem Rīgas metropoles areālā.

Kopīgais mērķis ir izveidot integrētu kustības grafiku visiem transporta mezgliem ar ērtām pārsēšanās iespējām starp nozīmīgākajiem maršrutiem. Integrēta kustības grafika izstrādes izejas punkts ir simetriska fiksēta intervāla grafika princips. Tas nozīmē, ka tiktu noteikts fiksēts intervāls starp visu reisu atiešanas laikiem, piemēram 15 minūšu pamata intervāls.

Tāpat plānā teikts, ka Rīgas pasažieru pārvadājumi veido lielāko sabiedriskā transporta īpatsvaru Rīgas metropoles areālā, tāpēc ir nepieciešams reorganizēt sabiedriskā transporta tīklu, balstoties uz to, ka dzelzceļa sabiedriskajam transportam ir jākļūst par sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu plašākā Rīgas metropoles areāla teritorijā. Savukārt Rīgas pilsētā to nepieciešams integrēt ar esošu sabiedriskā transporta tīkla sistēmu.

Savukārt reģionālie autobusu maršruti būtu jānovirza uz dzelzceļa stacijām, lai izvairītos no pārāk daudzu reģionālo autobusu maršrutu iebraukšanas Rīgas pilsētā. Tādējādi pievedošo autobusu maršrutu grafiki būtu jāsaskaņo ar regulārā intervāla vilcienu kustības grafiku, lai uzlabotu sabiedriskā transporta pieejamību.

LETA jau ziņoja, ka jau nākamajā gadā daļā Pierīgas varētu sākt ieviest vienoto sabiedriskā transporta biļeti, par to 27.septembrī panākta vienošanās Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē.

Sākotnēji tas tiks ieviests kā pilotprojekts uz gadu, lai izvērtētu rezultātu un iedzīvotāju ieinteresētību. Paredzēts, ka to ik mēnesi izmantos ap 50 000 pasažieru.

Projekts darbosies vilcienu A zonā galvenokārt Rīgā, kā arī virzienā līdz Babītei, Dārziņiem, Baložiem, Vecāķiem, Juglai.

Kopīgās biļetes cena būs 2 eiro - 1,5 eiro par 90 minūšu laika biļeti "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļos un 0,5 eiro par dienas biļeti vilcienā.

Lai šo projektu īstenotu, jāuzsāk process saskaņošanai Ministru kabinetā.

Vienotās biļetes princips ļaus ar vienu biļeti ērti pārsēsties no viena transportlīdzekļa veida uz citu Rīgas un Pierīgas ietvaros. Tas nozīmētu, ka Pierīgas iedzīvotāji būtu vairāk motivēti, dodoties uz Rīgu, neizmantojot privātos transportlīdzekļus un tādā veidā samazinot transporta plūsmu. Vienlaikus gan Rīgas dome, gan valsts apzinās, ka šāds princips nozīmēs lielāku līdzfinansējumu.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu