Dubkēvičs piebilda, ka patlaban tiek strādāts pie šī EK lēmuma, tādēļ vēl nav zināms, kas tajā konkrēti būs. "Kad lēmums būs pieejams, tad detaļās varēsim pastāstīt vairāk," viņš sacīja.
Sēdes laikā deputātu uzmanības centrā bija jautājums par to, kādas ir iespējamās sekas, ja Latvija nepildīs "Rail Baltica" uzņemtās saistības. Dubkēvičs skaidroja, ka, pirmkārt, tā būtu Baltijas valstu starpvaldību līguma "Par "Rail Baltica" ieviešanu" izbeigšana. Tas nozīmētu, ka nevarētu sasniegt Eiropas sliežu platuma ātrgaitas dzelzceļa izveidi un tā funkcionalitāti noteiktajā maršrutā.
Vienlaikus viņš uzsvēra, ka Latvijas izstāšanās no "Rail Baltica" projekta neatbrīvotu valsti no pienākuma līdz 2030.gadam 31.decembrim pabeigt TENT-T regulā atrunāto trūkstošo posmu, kā arī, izstājoties no "Rail Baltica", varētu samazināties Eiropas Savienības (ES) dotācijas vai izbeigties finansēšanas līgumi Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Būtu arī risks, ka visām Baltijas valstīm jāatmaksā daļu vai visu saņemto ES finansējumu.
Tāpat viņš pieminēja, ka projekta neīstenošana varētu izraisīt administratīva rakstura sekas, kā arī kaitējumu Latvijas starptautiskajai reputācijai.
Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" pārstāvji skaidroja, ka patlaban uzņemtās saistības "Rail Baltica" projekta ieviešanai Latvijā veido 1,416 miljardus eiro, tostarp Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansēšanas līgumu summa ir 1,134 miljardu eiro apmērā plus Latvijas nacionālais līdzfinansējums.
"RB Rail" pārstāvis Ojārs Daugavietis piebilda, ka ir svarīgi saprast, ka saistību neizpilde vienā līgumā neietekmē citus līgumus, jo katrs finansēšanas līgums EK tiek uzskatīts par atsevišķu projektu.