Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Vienota sabiedriskā transporta biļete daļā Pierīgas varētu sākt parādīties jau nākamgad

SIA "Rīgas satiksme" autobuss.
SIA "Rīgas satiksme" autobuss. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Jau nākamajā gadā daļā Pierīgas varētu sākt ieviest vienoto sabiedriskā transporta biļeti, par to šodien panākta vienošanās Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē, aģentūru LETA informēja Rīgas plānošanas reģiona komunikācijas speciāliste Inese Ozoliņa.

Vienotās biļetes ieviešana varētu notikt kā pilotprojekts.

Sākotnēji tas tiks ieviests kā pilotprojekts uz gadu, lai izvērtētu rezultātu un iedzīvotāju ieinteresētību.

Paredzēts, ka to ik mēnesi izmantos ap 50 000 pasažieru.

Projekts darbosies vilcienu A zonā galvenokārt Rīgā, kā arī virzienā līdz Babītei, Dārziņiem, Baložiem, Vecāķiem, Juglai.

Kopīgās biļetes cena būs 2 eiro - 1,5 eiro par 90 minūšu laika biļeti "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļos un 0,5 eiro par dienas biļeti vilcienā.

Lai šo projektu īstenotu, jāuzsāk process saskaņošanai Ministru kabinetā.

Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs un Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks (NA/LRA) pozitīvi novērtēja vienotā sabiedriskā transporta ieviešanas progresu Rīgā un Pierīgā. "Šis ir labs piemērs visu pušu un līmeņu sadarbībai, un mēs redzam būtisku progresu procesā, lai vienotā sabiedriskā transporta biļete sāktu darboties nākamajā gadā," teica Ratnieks.

Ratnieks un Pierīgas pašvaldību vadītāji norādīja, ka ir svarīgi sākt darbu pie nākamā posma - sistēmas paplašināšanu uz visu Pierīgu, lai sasniegtu mērķi - veicināt Pierīgas iedzīvotāju pārsēšanos no privātajiem transportlīdzekļiem uz sabiedrisko transportu, dodoties uz Rīgu, kā arī Rīgas iedzīvotājiem, dodoties, piemēram, uz darbu Pierīgā.

Vienotās biļetes princips ļaus ar vienu biļeti ērti pārsēsties no viena transportlīdzekļa veida uz citu Rīgas un Pierīgas ietvaros. Tas nozīmētu, ka Pierīgas iedzīvotāji būtu vairāk motivēti, dodoties uz Rīgu, neizmantojot privātos transportlīdzekļus un tādā veidā samazinot transporta plūsmu. Vienlaikus gan Rīgas dome, gan valsts apzinās, ka šāds princips nozīmēs lielāku līdzfinansējumu.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu