"Kantar" norāda, ka bez racionāliem darba devēja izvēli nosakošiem kritērijiem lielu lomu darba devēja izvēlē spēlē arī darba ņēmēju emocionālās vajadzības jeb tā sauktais "ātrais prāts" jeb zemapziņa - tas, kā darba devējs liek darbiniekiem izskatīties kā noteiktā uzņēmuma, amata pārstāvim, un kā darbinieks jūtas savā darbavietā.
Situācijā, kad vairāki darba devēji spēj piedāvāt vienlīdz pievilcīgas racionālās iespējas, piemēram, dažādus papildu labumus, darba vides elastīgumu vai interesanta darba nodrošinājumu, spēja uzrunāt arī potenciālo darba ņēmēju emocionālās vajadzības var izrādīties izšķiroša, skaidro "Kantar" pārstāvji. Tādēļ pievilcīgāko darba devēju tēla pētījumā ar "NeedScope" metodes elementiem padziļināti tiek pētītas arī darba ņēmēju un studentu emocionālās vajadzības un gaidas pret vēlamo darba devēju.
Emocionālās vajadzības darba devēja izvēlē tiek iedalītas sešos atšķirīgos segmentos, kur katrs uzrunā konkrētu emocionālo vajadzību - vai tā ir nepieciešamība pēc sevis apliecināšanas un individualitāte, kas ir balstīta sasniegumos, līderībā un profesionalitātē, vai varbūt nepieciešamība piederēt grupai un uzticēšanās, paļaušanās uz darba vidi.
Pēc pētījuma datiem, Latvijas darba ņēmēju un studentu vidū lielākais pieprasījums ir pēc "izaicinājumu un uzvaru" segmenta. Tas liecina, ka priekšroka vairāk tiek dota darba devējiem, kuri ir vērsti uz sacensību, izaicinājumiem, drosmīgu, bezbailīgu ideju atbalstīšanu un realizēšanu, kā arī sasniegumiem, uzvarām, strauju un dinamisku attīstību, līderību, skaidro "Kantar" pārstāvji. Attiecīgi šādi uzņēmumi piesaista darba ņēmējus, kuri vēlas būt daļa no šādas dinamiskas un attīstošas, uz inovācijām vērstas kultūras un būt daļa no uzņēmuma uzvarām.
Pievilcīgāko darba devēju tēla pētījumu "Kantar" veica 2024.gada pavasarī darba ņēmēju un studentu mērķa grupās. Pētījumā, izmantojot datorizētās tiešsaistes intervijas, aptaujāti 1120 Latvijas darba ņēmēju, kā arī 500 vadošo Latvijas augstskolu studenti.