Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" izveidojusi vienotu informatīvo tīmekļa vietni, kurā būs pieejama jaunākā informācija par uzņēmuma iespējamo sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), informēja "airBaltic" pārstāvji.
"airBaltic" izveidojusi informatīvu tīmekļa vietni par iespējamo IPO darījumu
Tīmekļa vietnē potenciālajiem investoriem Baltijas valstīs nodrošinās vispārīgu informāciju par procesu un uzņēmuma izaugsmes stāstu.
Tāpat pakāpeniski būs pieejami regulāri atjaunināti informācijas resursi, tostarp apmācību materiāli, biežāk uzdotie jautājumi, oficiāli dokumenti, finanšu pārskati un cita informācija.
Jaunā tīmekļa vietnes adrese ir "https://investors.airbaltic.com/lv/ipo" .
"airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka iespējamais "airBaltic" IPO process ir izraisījis plašu sabiedrības interesi.
"Mēs vēlamies veidot vienotu tīmekļa vietni, kur vietējie interesenti varēs iegūt aktuālo informāciju par iespējamā darījuma gaitu un uzzināt vairāk par uzņēmumu un tā ieguldījumu Baltijas valstu attīstībā," atzīmē Gauss.
Iepriekš Gauss intervijā aģentūrai LETA norādīja, ka kompānija virzās uz to, lai IPO notiktu šā gada otrajā pusē vai 2025.gadā. Tāpat viņš skaidroja, ka vispirms ir jāpaveic visi sagatavošanās darbi, tostarp viena no lietām, kas bija jāizdara, bija pamatkapitāla samazināšana.
Gatavojoties IPO, "airBaltic" pamatkapitālu samazinās par 571,293 miljoniem eiro, kā arī vienkāršos esošo uzņēmuma akciju struktūru. Pamatkapitāla samazināšanas noteikumos teikts, ka līdzšinējais "airBaltic" pamatkapitāls ir 596,473 miljoni eiro, tādējādi "airBaltic" pamatkapitāls pēc samazināšanas būs 25,179 miljoni eiro.
Tāpat ziņots, ka biznesa ziņu aģentūra "Bloomberg", atsaucoties uz informētiem avotiem, iepriekš vēstīja, ka "Lufthansa" apsver iespēju iegādāties "airBaltic" akcijas pirms lidsabiedrības plānotā IPO. Sarunas ir agrīnā stadijā, un lēmums par investīcijām vēl nav pieņemts, norādījuši avoti, kas vēlējušies palikt anonīmi.
Jūlijā EK atļāva "Lufthansa" iegādāties 41% Itālijas nacionālās aviokompānijas "ITA Airways" akciju. Līgums paredz, ka vēlāk "Lufthansa" varētu palielināt sev piederošo akciju daļu vai pat iegādāties visas "ITA Airways" akcijas.
Latvijas valdība 30.augustā sēdes slēgtajā daļā vienojās, ka valstij pēc "airBaltic" akciju IPO kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) skaidroja, ka patlaban ar "airBaltic" stratēģisko investoru nenotiek sarunas par kontrolpaketes pārdošanu, bet par mazākuma paketes iegūšanu pirms IPO vai ejot uz IPO, kā arī, iespējams, līdzdalību IPO.
Potenciālais investors ir labi zināms uzņēmums, izriet no ekonomikas ministra Viktora Valaiņa (ZZS) iepriekš paustā.
Savukārt Latvijas Televīzijas raidījums "de facto" 8.septembrī, atsaucoties uz tā rīcībā esošo informāciju, ziņoja, ka tiek apsvērts "airBaltic" stratēģiskajam investoram pārdot 10% akciju.
"airBaltic" pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 4,536 miljonus pasažieru, kas ir par 35,7% vairāk nekā 2022.gadā, un veica 44 100 lidojumu, kas ir par 18,3% vairāk nekā gadu iepriekš.
"airBaltic" auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.