Izglītības un zinātnes ministres Andas Čakšas (JV) padomniece Karīna Caunīte-Orupe iecelta Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāra vietnieka amatā administratīvajos jautājumos, liecina informācija IZM tīmekļvietnē.
IZM valsts sekretāra vietnieka amatā ieceļ Čakšas padomnieci Caunīti-Orupi
Caunīte-Orupe konsultēja Čakšu politiku izstrādes un ieviešanas jautājumos. Viņa vadīja arī izglītības ministres biroju.
Valsts sekretāra vietniekam administratīvajos jautājumos ir jāsniedz atbalsts valsts sekretāram, kā arī jākoordinē administratīvais un juridiskais darbs ministrijā. Viņa pārraudzībā ir ministrijai paredzēto materiālo un finanšu resursu lietderīga izmantošana un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju ieviešana, uzturēšana un attīstība ministrijas resorā.
Tāpat valsts sekretāra vietniekam ir jāuzrauga ministrijai paredzēto materiālo un finanšu resursu lietderīga un racionāla izlietošana, jāplāno ministrijas resora atbalsta funkciju centralizāciju un jāorganizē to dalība valsts pārvaldes modernizācijas procesos.
Ministrija konkursu uz valsts sekretāra vietnieka amatu izsludināja pavasarī. Konkursā pieteicās septiņi pretendenti, no kuriem trīs konkursa komisija virzīja otrajai kārtai, aģentūra LETA uzzināja IZM. Caunītes-Orupes kandidatūra atzīta par piemērotāko amatam, izvērtējot pretendentu iesniegtos dokumentus, zināšanas, darba pieredzi un darba intervijas laikā gūto papildu informāciju.
Caunītei-Orupei ir vairāk nekā desmit gadu pieredze vadošos amatos kapitālsabiedrībās, darba pieredze valsts un pašvaldību iestādēs un ilggadēja profesionālā pieredze korporatīvā pārvaldībā, tai skaitā stratēģiskajā plānošanā, pārmaiņu vadībā, korporatīvo risku pārvaldībā, datu analīzē, vairāku funkciju darbības koordinēšanā, finanšu plānošanā un komandas vadīšanā vietējos un starptautiskos uzņēmumos.
Viņai ir maģistra grāds uzņēmējdarbības vadībā, kas apgūts sadarbībā ar Bufalo Universitāti, Ņujorkas valsts universitāti un Otavas universitāti.
"Esmu pagodināta turpināt darboties IZM komandā un kopā ar kolēģiem sekmēt uzlabojumus tās pārvaldībā, procesu vadībā un izglītības sistēmas birokrātiskā sloga mazināšanā," pauda Caunīte-Orupe.