Atbilstoši OECD metodoloģijai gada faktisko bruto darba samaksu veido regulējumā noteiktā bruto pamatalga un citas papildu piemaksas, piemēram, piemaksas par piedalīšanos skolas attīstības projektos vai īpašās aktivitātēs, piemaksas par citiem veiktajiem pienākumiem - par daļas vadītāja vai skolotāju koordinatora darbu vai par izcilību mācību darbā.
IZM Izglītības departamenta direktore Edīte Kanaviņa norādīja, ka IZM vairākkārt atgriezusies pie jautājuma par izglītības iestādes ilgtspēju un efektīvu izglītības iestādes ekosistēmu pašvaldībā.
Kanaviņa akcentēja, ka, raugoties uz OCED datiem, Latvijā vērojama pozitīva dinamika attiecībā uz vidējo klases lielumu, proti, skolēnu skaits klasēs ir audzis. Vidējais klases lielums Latvijas pašvaldību pamatskolās 2013.gadā bija 15 skolēni, taču 2022.gadā - 17 skolēni. Vienlaikus Lietuvā šajā laikposmā skolēnu skaits klasēs palielinājies no 16 uz 18, bet Igaunijā - no 18 uz 19 skolēniem. OECD vidēji tas saglabājās nemainīgs - vidēji 21 skolēns sākumskolas klasē.
Tāpat viņa vērsa uzmanību, ka vidējais klases lielums nav vienmērīgs visā Latvijas teritorijā - ārpus galvaspilsētas areāla vienā ceturtajā daļā sākumskolas klašu mācās vidēji tikai deviņi skolēni.
Kanaviņa pauda, ka arī šis pētījums pierāda, ka ir korelācija starp pedagoga atalgojumu, pedagoga slodzes sastāvu un vidējo klases lielumu.
"Situācija, kad vidējais klases lielums ir zems, sasniegt augstus rādītājus gan pie pedagoga atalgojuma, gan pie pedagoga slodzes sastāva ir izaicinoši," viņa sacīja.
IZM informē, ka, lai arī saistīts ar vidējo klases lielumu, skolēnu skaits uz vienu skolotāju ir atšķirīgs rādītājs, kas parāda izglītībā ieguldītos skolotāju resursus. Šo rādītāju iegūst, dalot skolēnu skaitu noteiktā izglītības pakāpē ar pilna laika ekvivalenta skolotāju skaitu, kuri māca šajā izglītības pakāpē. Latvijā šis rādītājs pakāpeniski tuvojas OECD vidējam lielumam, kas nozīmē, ka kopumā skolotāju resurss ir pietiekams, taču reģionos nevienmērīgi sadalīts, norāda IZM. Sākumskolas posmā Latvijā 2022.gadā bija 12 bērni, pamatizglītības otrajā posmā jeb 7.-9. klašu posmā - deviņi bērni uz vienu skolotāju. Salīdzinājumam OECD valstīs vidēji šī proporcija bija attiecīgi 14 un 13 bērni.