Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

SM "Rail Baltica" projekta departamenta direktora amatā iecelts Silovs (3)

Gatis Silovs.
Gatis Silovs. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Satiksmes ministrijas (SM) "Rail Baltica" projekta departamenta direktora amatā iecelts Ekonomikas ministrijas (EM) bijušais Enerģētikas finanšu departamenta direktors Gatis Silovs, apstiprināja ministrijā.

Ministrijā informēja, ka Silovs valsts pārvaldē strādā kopš 2001.gada, tostarp iepriekšējā darba vieta bija EM, kur viņš strādāja no 2003.gada līdz 2024.gadam.

Silovs ir ieguvis pieredzi, strādājot pie Eiropas Savienības (ES) līdzfinansētu enerģētikas un būvniecības projektu ieviešanas, kā arī ieguvis pieredzi ar uzņēmumu pievedceļu (dzelzceļu un autoceļu) izbūves projektiem, norādīja SM.

Silova darba pienākumi būs nodrošināt optimālu "Rail Baltica" projekta ieviešanu un organizēt pakļautībā esošo nodaļu efektīvu funkciju izpildi projekta plānošanas, resursu apguves un deleģēto funkciju uzraudzības jautājumos, nodrošināt sadarbību ar SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) un AS "RB Rail", kā arī citu "Rail Baltica" projekta jautājumos iesaistīto pušu attiecību vadību gan ministrijas pārraudzības sfērā, gan ārpus tās.

Tāpat Silovam jānodrošina horizontālo sadarbību ar Eiropas Komisijas (EK) institūcijām, EK un dalībvalstu revīzijas iestādēm, starptautiskajām finanšu institūcijām, Igaunijas Klimata ministriju, Lietuvas Transporta un sakaru ministriju, Lietuvas Centrālo projektu vadības aģentūru, ar projektā iesaistītajām Somijas un Polijas valsts institūcijām, kā arī jāgatavo un jāvirza izmaiņas dokumentos, kas nosaka ministrijas deleģēto funkciju EDzL un "RB Rail" tvērumu, uzdevumus un uzraudzības kārtību.

LETA jau vēstīja, ka atbilstoši Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotajam "Rail Baltica" projekta situācijas izpētes ziņojumam patlaban nav skaidrības par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli.

Atbilstoši "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Latvijā "Rail Baltica" pamatlīnijas būvniecību plānots sākt 2024.gadā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu