UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas ģenerālsekretāre Baiba Moļņika novēl, lai šī stipendija zinātniecēm ir augsne jaunām idejām un atklājumiem sabiedrības izaugsmei un palīdz turpināt sākto ceļu pētniecībā.
Latvijas Valsts Koksnes ķīmijas institūta (LVKĶI) Biorafinēšanas laboratorijas ķīmijas doktore Godiņa izstrādājusi bakalaura darbu "Bērza tāss etanola ekstraktvielu pamatkomponentu stabilitātes pētījumi" un maģistra darbu "No biomasas iegūta levoglikozenona un tā degradācijas produktu noteikšana ātrās pirolīzes produktos, izmantojot UHPLC-UV-QDa sistēmu".
Savukārt viņas promocijas darba "Latvijā augoša bērza (Betula pendula) biomasas valorizācijas produktu raksturošana un procesu optimizācija" mērķis bija veicināt bērza biomasas - gan koksnes, gan mizas - pilnīgu valorizāciju augstas pievienotās vērtības produktos un izstrādāt šo iegūto produktu analītisko metožu kopu pārstrādes produktu kvalitātes kontrolei.
Saņemto stipendiju viņa plāno izmantot projekta "Bio-polimēru sorbentu sintēze no ekstraktvielām un suberīna depolimerizācijas produktiem, kas iegūti no bērza mizas" izstrādē, kas sniegs atziņas vides zinātnē un analītiskajā ķīmijā, veicinot sadarbību un sekmējot ilgtspējīgu attīstību.
Savukārt stipendijas laureāte Sauka ir Latvijas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātes Filozofijas un ētikas nodaļas vadošā pētniece un asociētā profesore ētikā. Saukas intereses filozofijā ir pamatā saistītas ar vides filozofijas un ētikas, biofilozofijas, ķermeņa fenomenoloģijas un jaunā materiālisma jomām. Sauka akcentē humanitāro zinātņu nozīmi un ieguldījumu ilgtspējīgas nākotnes nodrošināšanā, sevišķi, meklējot ētiskos risinājumus cilvēka-dabas attiecību uzlabošanai.
Pētniece uzsver, ka dzīvoto materialitāti, proti, vidi ap mums un mūsos būtiski ietekmē arī cilvēku vērtības, prakses un attieksmes - un tātad arī dominējošie naratīvi, jeb stāsti, ko stāstām par pasauli. Šis vadmotīvs virza pētnieces interesi meklēt jaunus un jau pastāvošus, bet marginalizētus stāstus, kas atspoguļo cilvēku pieredzi attiecībās ar pasauli, lai aprakstītu un pieredzētu attiecības ar dabu nehierarhiskā un simbiotiskā veidā.