Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Asaru pilns brauciens vilcienā – bērni aizbrauca bez mātes. "Vivi" komentē incidentu Krāslavas stacijā (4)

AS "Pasažieru vilciens" jaunā krāsojuma dīzeļvilciens Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā.
AS "Pasažieru vilciens" jaunā krāsojuma dīzeļvilciens Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Foto: Sintija Zandersone/LETA

Aizvadītās sestdienas agrā rītā Krāslavā kāda daudzbērnu māte piedzīvojusi nelāgu ķibeli, kad bija jākāpj vilcienā uz Rīgu. Proti, bērni iekāpuši vilcienā, taču māte ar ratiem palikusi ārpusē un vilciens aizbraucis bez viņas. Kāpēc tā notika, portālam "Apollo.lv" komentāru sniedza uzņēmums "Vivi".

24. augusta rītā mikroblogošanas vietnē "Threads" kāda sieviete publicēja satraucošu ziņu.

"Šī rīta vilciens Krāslava–Rīga. Mamma un 3 bērni, un rati.

Bērnus iecēla vilcienā, mamma pagriezās pēc ratiem. Durvis aizvērās, vilciens ar bērniem aizbrauca – mamma palika ārā. Mazākajam 2 gadi.

Bērniem stresa un asaru pilns brauciens līdz Daugavpilij, kur konduktori bērnus izsēdināja un nodeva policijai," teikts "Threads" lietotājas ierakstā.

Viņa norāda, ka vilciens mazliet kavēja, taču vaicā – vai tā "piedzīšana" pareizajam laikam bija tā stresa un asaru vērta? Tāpat viņa vaicā, vai vilciena vadītājs un konduktori nekontrolē pasažieru iekāpšanu pirms durvju aizvēršanas.

Portāls "Apollo.lv" sazinājās "Vivi" Komunikācijas un mārketinga daļu, kas komentēja notikušo incidentu.

Uzņēmumā norāda, ka reisā Nr.703 Indra–Rīga pulksten 5.50 no Krāslavas Rīgas virzienā vēlējās doties ap 60 pasažieriem. Tā kā šajā reisā ir norīkots vilciens ar numurētām sēdvietām un pasažieriem no Krāslavas sēdvietas ir rezervētas 5. vagonā jeb 2. sastāva 2. vagonā, tad pasažieri vilcienā kāpa pa šī vagona 2. durvīm.

"Kā ierasts šādos reisos, vilciena konduktors kontrolieris stāvēja uz perona un kontrolēja pasažieru iekāpšanu vilcienā. Taču sieviete ar trim bērniem bija izvēlējusies patstāvīgi iekāpt vilcienā pa šī vagona 1. durvīm," komentē "Vivi". 

Uzņēmums norāda – pirms vagona durvju aizvēršanas konduktors kontrolieris pārliecinās, ka nav vilcienā kāpjošu cilvēku, par šo faktu pārliecinās arī mašīnists un aizver durvis, tad sāk braucienu. Tā kā uz perona atradās arī vairāki pasažieru pavadītāji, "Vivi" darbinieki bez īpašas identificēšanas vai sarunas nevar zināt, kuram ir jādodas reisā un kurš paliek pieturā. Vilcienā konduktors kontrolieris pārbaudīja iekāpušo pasažieru biļetes un konstatēja, ka konkrēto bērnu māte ir palikusi Krāslavā uz perona. Kopā ar bērniem sēdēja acīmredzot viņu mātes paziņa, kura jau bija sazinājusies ar bērnu māti un noskaidrojusi, ka viņa bērnus sagaidīs Daugavpilī, braucot turp ar automašīnu.

Tā kā konkrētajam konduktoram kontrolierim Daugavpilī beidzās darba maiņa, viņš kopā ar bērniem devās uz konduktoru kontrolieru iecirkni Daugavpils stacijas ēkā un sagaidīja bērnu māti. Sarunas laikā sieviete atklāja, ka no vilciena izkāpusi uzreiz pēc tam, kad atskanējis brīdinājums "Uzmanību, durvis aizveras!".

Konduktors-kontrolieris, nododot darba maiņu, uzrakstīja paskaidrojumu par notikušo. Izvērtējot konduktora kontroliera rīcību, tajā nav konstatēti darba instrukcijas pārkāpumi vai pasažieru apkalpošanas standarta neievērošana. Kā arī mūsu darbinieki šajā situācijā nav vainojuši pasažieri. Tomēr, kā jebkurā darbā, arī šo pienākumu veikšanā vienmēr ir vieta pilnveidei, ņemot vērā iegūto pieredzi," skaidro "Vivi". 

Uzņēmums atzīst, ka situācija ir ļoti nepatīkama un šādi pārdzīvojumi nevienam nav jāizjūt.

"Tāpēc aicinām mūsu vilcienu pasažierus situācijās, kad iespējama sarežģītāka vai ilgāka iekāpšana vilcienā, brīdināt konduktoru kontrolieri, kurš stāv pie vagona vai atrodas vagonā, lai pievērstu īpašu uzmanību šādiem pasažieriem, dotu signālu mašīnistam un iespēju robežās palīdzētu pasažierim," komentē "Vivi". 

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu