Islandes lielveikali nonākuši savdabīgā situācijā – "TikTok" strauju popularitāti ieguvusī recepte radījusi vēl nepieredzētu pieprasījumu pēc gurķiem. "Gurķu krīze" liek piegādātājiem pamatīgi sacensties savā starpā, lai nepalaistu garām lielo pieprasījumu.
"TikTok" izraisījis gurķu krīzi Islandē
Pieprasījums pēc zaļā dārzeņa uzšāvās debesīs pēc tam, kad mazās valsts sociālo mediju influenceri sāka dalīties ar salātu recepti, kuras sastāvā ir svaigi gurķi, sezama eļļa, ķiploki, rīsu etiķis un čili eļļa.
Recepte kļuva tik populāra, ka lauksaimnieki valstī nav spējuši apmierināt strauji pieaugošo pieprasījumam, "BBC News" atklāja Islandes lauksaimnieku asociācija (SFG).
Lai gan viena lielveikalu ķēde "Hagkaup" apšaubījusi saikni starp pieprasījumu un populāro recepti, veikalu pārstāvji atzīst, ka gurķu iepirkumi ir palielinājušies vairāk nekā divas reizes.
SFG mārketinga direktore Kristīna Linda Sveinsdotira sacīja, ka pašreizējā situācijā Islandes lauksaimnieki nespēj apmierināt pieaugošo patērētāju pieprasījumu, taču cer, ka tendences tirgū atgriezīsies normālā stāvoklī "apmēram pēc nedēļas".
Recepte ir izrādījusies "ļoti populāra", un arī citas receptē iekļautās sastāvdaļas tiek izpirktas.
Protams, jāņem vērā arī citi faktori. SFG pārstāve norāda, ka daži gurķu audzētāji šajā gadalaikā nomaina savus gurķu stādus, kas vēl nedod ražu.
"Viss notiek vienlaikus," norādīja SFG pārstāve, taču sacīja, ka sociālo mediju tendence joprojām ir viens no galvenajiem gurķu izpirkšanas faktoriem.
"Šī ir pirmā reize, kad mēs piedzīvojam kaut ko šādu," sacīja Sveinsdotira, piebilstot, ka, ja "TikTok" recepte būtu kļuvusi populāra vasaras sākumā, "kad [gurķu] ražošana ritēja pilnā sparā", deficīts nebūtu pamanāms.