Ņemot vērā finansējuma trūkumu, apaugumu - zāli un krūmus - gar valsts ceļiem pļauj pārāk reti un ne visā platumā, kurā būtu vēlams. Zāli gar intensīvākajiem autoceļiem pļauj divas reizes gadā, bet gar pārējiem - vienu reizi. Šāda pļaušana izpilda minimālās prasības, kuras definētas ar Ministru kabineta noteikumiem, atzīmē LVC.
LVC arī piebilst, ka zāle ataug apmēram četru nedēļu laikā, līdz ar to, lai nodrošinātu labu pārskatāmību, tā būtu jāpļauj vairākas reizes gadā un lielākā platumā. Lai to nodrošinātu, un piecu gadu laikā pilnībā izkoptu visu valsts ceļu nodalījuma joslu no krūmiem un cita apauguma, būtu nepieciešami papildu 30 miljoni eiro uz pieciem gadiem, savukārt, lai pēc tam uzturētu visu šo teritoriju kārtībā, vairākas reizes gadā, pļaujot zāli visā nepieciešamajā platībā, papildu nepieciešami ap desmit miljoniem gadā.
Šogad zāles pļaušana veikta 14 000 kilometru garumā, kas izmaksāja gandrīz 600 000 eiro. Pļaušanas darbus sāka jūnijā un tie turpināsies līdz veģetācijas perioda beigām. Jāņem vērā, ka otro reizi pļaušana notiks tikai gar intensīvākajiem valsts autoceļiem, bet gar mazākas intensitātes ceļiem tā jau ir veikta, vai to veiks vienu reizi veģetācijas periodā.
Nepietiekamā finansējuma dēļ arī krūmu izciršana ceļa nodalījuma joslā netiek veikta pietiekami bieži un visur - krūmu ciršanu un krūmu atvašu pļaušanu autoceļa nodalījuma joslā veic izlases veidā, vietās, kur tas visvairāk nepieciešams, piemēram ceļu krustojumos, asos līkumos. Šogad šie darbi veikti vairāk nekā 5000 kilometru garumā, kas izmaksāja vairāk nekā 700 000 eiro.
LVC atgādina, ka pērn lielākās izmaksas valsts ceļu ikdienas uzturēšanā bija ceļu un tiltu uzturēšanā ziemā, kas izmaksāja 26,488 miljonus eiro, seguma bojājumu novēršana un uzturēšana - 20,236 miljonus eiro, ceļu, caurteku un tiltu uzturēšana, tostarp zāles pļaušana un krūmu ciršana - 8,255 miljonus eiro, bet aprīkojuma atjaunošana - 1,923 miljonus eiro.
LETA jau ziņoja, ka jūnija beigās Liepājas šosejas posmā notika vairāki smagie ceļu satiksmes negadījumi, tādējādi LVC pasūtīja ārkārtas drošības auditu CSDD.
LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.