Arī aktīvu pārvaldības uzņēmuma "INVL Asset Management" valdes priekšsēdētājs Andrejs Martinovs norādīja, ka izteikums par "airBaltic" finansiālo sabrukumu ir mazliet pārspīlēts. Viņš skaidroja, ka to apstiprina tirgus situācija, proti, tas kas notiek ar "airBaltic" obligācijām otrreizējā starptautiskajā obligāciju tirgū, kur kategoriskas reakcijas pēc pusgada pārskata publicēšanas nesekoja.
Viņaprāt, situācija nav ļoti iepriecinoša, jo var secināt, ka pirmajā pusgadā, tostarp otrajā ceturksnī, ir bijuši vairāki negatīvi ārējie faktori, kas nav atkarīgi no paša biznesa modeļa.
Tajā pašā laikā Martinovs minēja, ka patlaban nesaredz to, ka kompānijai draudētu finansiālais sabrukums.
Komentējot "airBaltic" potenciālo akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) šī gada otrajā pusē, viņš sacīja, ka izredzes saglabājas, jo pusi no kompānijas zaudējumiem veidoja ārējie faktori. Vienlaikus kompānijas darbības rādītājos ir arī vairāki pozitīvi rādītāji, kas ir augstākie lidsabiedrības vēsturē.
Martinovaprāt, laiks ir pārāk īss, lai veiktu IPO novērtējumu.
"Attiecīgi lielu lomu spēlē konsultanti, kas ir pieredzējuši, un redz situāciju gan no ārpuses (investoru) puses, gan iekšpuses (kompānijas operatīvie dati). Ja "airBaltic" turpina saskatīt perspektīvu šim IPO solim, tad kompānija uz to virzīsies," sacīja Martinovs.
LETA jau ziņoja, ka igauņu aviācijas eksperts Petersons paziņojis, ka "airBaltic" finansiāli tuvojas sabrukumam un Latvijas valdībai būs jāpieņem lēmumi par turpmāko rīcību. Petersona vērtējumā "airBaltic" ir diezgan vecmodīgs nacionālās lidsabiedrības modelis, kam nepieciešamas lielas investīcijas, tādēļ tuvākajā laikā nav gaidāms, ka lidsabiedrība nesīs peļņu.