Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

ReTV skaidro skatītājiem, kāpēc gandrīz diennakti nebija tiešraidē

Televīzijas pults. Ilustratīvs attēls.
Televīzijas pults. Ilustratīvs attēls. Foto: Chairavee Laphom/Shutterstock.com

ReTV televīzija nebija redzama kopš pirmdienas pēcpusdienas. Tiešraidi nebija iespējams nodrošināt līdz pat šodienas pusdienas laikam, līdz ar to ReTV, kas arī ir viens no nacionālai drošībai nozīmīgiem televīzijas kanāliem, nebija redzams gandrīz diennakti, teikts medija paziņojumā.

Inženiertīklu būvdarbu laikā, ko veica trešā puse netālu no ReTV galvenās mītnes vietas Valmierā, tika bojāts optiskā interneta kabelis. Tas pieder telekomunikāciju uzņēmumam "Tet".

"Bojājumu atjaunošana tika sākta jau vakar, pilnībā optiskā interneta pieejamība klientiem, kuriem bija bojāts šis pieslēgums, tika atjaunota šīs dienas pirmajā dienas pusē. Šis bojājums bija salīdzinoši sarežģīts, tāpēc arī varbūt nenotika tik ātri bojājuma konkrētās vietas atrašana, tam vajadzēja vairāk laika, jo tika bojāta kabeļu kanalizācija. Tas nozīmē, ka arī pakalpojuma atjaunošana notika pakāpeniski," skaidro "Tet" sabiedrisko attiecību un korporatīvās komunikācijas vadītāja Laura Jansone.

Kopumā pakalpojums tika traucēts 13 pakalpojuma saņēmējiem, tostarp Valmieras pašvaldības iestādēm, taču, lai nepaliktu bez sakariem, pašvaldība drīz vien pēc bojājuma rašanās rada iespēju tām nodrošināt pagaidu bezvadu interneta savienojumu.

Savukārt nacionālajam kanālam ReTV, lai nodrošinātu stabilu tā darbību, rezerves iespēja bija jānodrošina uzņēmumam "Tet", jo televīzija katru mēnesi maksā pakalpojuma sniedzējam par alternatīvu rezerves pieslēgumu. Tomēr tas netika nodrošināts.

"Mēs no "Tet" puses iesakām regulāri pakalpojuma saņēmējiem notestēt šos te rezerves risinājumus, lai gūtu pilnīgu pārliecību, ka darbība tiks nodrošināta gadījumā, ja primārais interneta kabelis tiks kaut kādā veidā bojāts, ka tiks pieslēgts rezerves risinājums un pakalpojuma saņēmējs tiks nodrošināts ar interneta pieejamību. "Tet" ir tas, kurš nodrošina arī šo te rezerves risinājumu. Pēc mums pieejamās informācijas, signāls tika raidīts un viss notika, kā vajag, bet šobrīd ar visām iesaistītajām pusēm skaidrojam situāciju, kāpēc nenotika šī rezerves pieslēguma pieslēgšanās. Jo, pēc mums pieejamās informācijas, signāls tika padots un noritēja visu laiku," skaidro Jansone.

"Tet" arī norāda: tā kā vasaras sezonā šādas situācijas, kad rakšanas laikā tiek bojāts optiskā interneta kabelis, notiek diezgan bieži, lai no šādām situācijām izvairītos, uzņēmums aicina rakšanu saskaņot un precīzi apzināt, kādas inženierkomunikācijas un cik dziļi ir izvietotas paredzētajā vietā. Šajā gadījumā darbi esot bijuši saskaņoti.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu