Lai mazinātu šādus nepatīkamus pārsteigumus, LABA aicina ikvienu personu, kas vēlas apdrošināties, izmantot likumā noteikto jebkura apdrošināšanas izplatītāja, arī apdrošinātāja, pienākumu vienmēr rīkoties godīgi, taisnīgi un profesionāli, ievērojot klienta intereses, vienmēr noskaidrot klienta prasības un vajadzības un klientam saprotamā veidā sniegt objektīvu informāciju par apdrošināšanas produktu, kā arī nodrošināt, ka klientam ieteiktais apdrošināšanas līgums atbilst klienta prasībām un vajadzībām.
Proti, LABA iesaka ikvienam pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas vienmēr pārdomāt visus apdrošināt nepieciešamos riskus un rakstveidā tos nosūtīt apdrošinātājam vai citam apdrošināšanas izplatītājam, lūdzot piedāvāt tikai tādu apdrošināšanu, kas iekļauj šos riskus.
Ja apdrošinātājs vai cits apdrošināšanas izplatītājs būs piedāvājis apdrošināšanu, ignorējot šīs apdrošinātās personas vajadzības, šī persona varēs prasīt atlīdzināt zaudējumus.
LABA arī vērš uzmanību, ka katra apdrošinātāja noteikumi ir atšķirīgi, kas arī var radīt pārpratumus. Piemēram, "Gjensidige" apdrošinātais vētras risks sākas ar vēja ātrumu 15 metri sekundē, "Balta" un "If" ar 17,2 metriem sekundē, bet "Ergo" ar 18 metriem sekundē.
Tas pats attiecas arī uz apdrošināto plūdu risku. Piemēram, "Gjensidige" plūdu risks rodas pēkšņas un neparedzētas applūšanas rezultātā, tai skaitā vētras dēļ, pārplūstot dabīgām vai mākslīgām ūdenstilpnēm, bet jau citā vietā norādīts, ka netiek atlīdzināti zaudējumi par papildu riskiem, ja tie nav atsevišķi apdrošināti, un vēl citā vietā kā papildu risks norādīti bojājumi pēkšņas un neparedzētas ūdens (tostarp notekūdeņu), ūdens veidotu sanesumu vai ūdens nestu priekšmetu iedarbības uz apdrošināšanas objektu rezultātā, ja tā radusies lietus dēļ augsnes virskārtai nespējot uzņemt ārkārtēju ūdens daudzumu.