Pēc kādas vēža pacientes neizpratnes par to, ka Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca (RAKUS) viņu neesot pietiekami informējusi par ārstēšanās procesu, RAKUS aicina pacientus un ģimenes ārstus uzdot neskaidros jautājumus par ārstēšanu arī pēc izrakstīšanas no slimnīcas.
Austrumu slimnīca noraida pārmetumus par nepietiekamu pacientu informēšanu. Aicina uzdot jautājumus arī pēc izrakstīšanas
Portālā "Delfi.lv" publicēts kādas vēža pacientes stāsts, kura pēc ārstēšanās slimnīcā neesot saņēmusi pietiekošu informāciju par turpmāko ārstēšanās procesu. Pacientei neesot bijusi sniegta informācija, piemēram, par ārstēšanās līdzekļa pareizu lietošanu, kā arī par to, kāda tieši ārstēšanās ierīce nepieciešama.
Savukārt RAKUS pārstāve Gundega Vārpa aģentūrai LETA norādīja, ka slimnīca aicina ikvienu onkoloģisko pacientu un pacienta tuvinieku, kurš iesaistās tuvinieka aprūpes procesos ārstēšanās laikā slimnīcā, izrakstoties no tās un atgriežoties mājās, kā arī ģimenes ārstu, kam jāuzrauga pacienta ārstēšanās process pēc izrakstīšanās no slimnīcas, visus jautājumus par ārstēšanās gaitu uzdot ārstējošajam personālam gan slimnīcā, gan vēlāk, izmantojot pacienta izrakstā norādīto kontaktinformāciju, kur atrodams konkrētās nodaļas ārstējošā ārsta tālruņa numurs.
Izraksts ietver arī informāciju par pacienta ārstēšanas procesu, veiktajām manipulācijām un ieteikumiem pacientam un ģimenes ārstam, kas būtu jādara turpmākajā aprūpes procesā.
"Ikvienam pacientam, kas ārstējies Austrumu slimnīcā, tiek sagatavots izraksts, kurā ir kontaktinformācija saziņai, kā arī informācija ne tikai par pacienta ārstēšanas procesu un veiktajām manipulācijām, bet arī ieteikumi pacienta ģimenes ārstam un pacientam - kas būtu jādara turpmākajā aprūpes procesā, kādas medicīniskās procedūras būtu jāveic, kādas zāles būtu jālieto un cita detalizēta informācija," uzsvēris Austrumu slimnīcas stacionāra "Latvijas Onkoloģijas centrs" galvenais ārsts Andrejs Pčolkins.
Tāpat pirms izrakstīšanās no stacionāra pacientam ir konsultācija ar ārstējošo ārstu, norādīja Vārpa.
Šajās situācijās RAKUS vienmēr esot aicinājusi pacientus, īpaši seniorus, nākt kopā ar tuvinieku - atbalsta personu, jo šajos sarežģītajos apstākļos un uztraukumā pacients, it īpaši seniors, var aizmirst jautājumus, ko iepriekš gribējis pajautāt ārstam, vai vienkārši var būt apjucis.
Vārpa norādīja, ka pašlaik RAKUS onkoloģisko pacientu aprūpē dažādos vēža lokalizāciju ceļos pacientus un pacientu tuviniekus konsultē izglītības atbalsta māsas un māsas koordinatori. Viņas konsultē pacientu ne tikai ārstniecības ceļā, bet sniedz arī atgriezenisko saiti, noskaidrojot dažādus pacientiem aktuālos jautājumus, kas rodas turpmākajā aprūpes procesā, kad pacients jau vairs nav ārstniecības iestādē ārstniecības personāla uzraudzībā, bet ir izrakstīts mājās ģimenes ārsta uzraudzībā.
Tāpat RAKUS strādājot, lai pilnveidotu pacientu ārstēšanas, aprūpes kvalitātes un drošības procesus, tādēļ aicina ziņot par jebkuru sarežģītu situāciju, neatbilstošu komunikāciju vai rīcību, lai varētu izvērtēt katru individuālu situāciju vai viedokli un veiktu kvalitatīvus uzlabojumus.