Briškens uzsvēra, ka investora interese par "airBaltic" zināmā mērā apliecina uzticību "airBaltic" biznesa plānam, ar kuru aviokompānija virzās tālākajā attīstībā un IPO.
Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) papildināja, ka valdība otrdien nolēma turpināt "airBaltic" virzīšanu uz IPO, kas varētu tikt sagatavots šī gada laikā, kā arī stratēģiskais investors ir viens aviācijas nozares pārzinošs uzņēmums, tomēr viņa atzīmēja, ka piedāvājums tika saņemts nesen, kā arī nav iespējams atklāt investora nosaukumu publiski viņu pašu interešu dēļ.
"Tas nenozīmētu, ka valsts nesaglabātu vairākumu, bet pēc šīm sarunām nolēmām, ka Satiksmes ministrijai (SM) dodam tiesības, turpināt sarunas ar šo stratēģisko investoru, lai nodrošinātu veiksmīgu tālāko IPO procesu, " papildināja Siliņa.
Iepriekš "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss intervijā aģentūrai LETA sacīja, ka agrākais, kad varētu tikt pieņemts lēmums par "airBaltic" IPO norisi, ir šī gada otrajā pusē.
Gauss arī atzina, ka lēmuma pieņemšanai par IPO tiks veltīts nepieciešamais laiks, jo neviens nevēlas pieņemt lēmumu par IPO un pēc tam ciest neveiksmi.
Tāpat ziņots, ka "airBaltic" ir nolīgusi "STJ Advisors LLP" un "Superia Corporate Finance", kas konsultē plānoto IPO.
Jau ziņots, ka "airBaltic" pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 4,536 miljonus pasažieru, kas ir par 35,7% vairāk nekā 2022.gadā, un veica 44 100 lidojumu, kas ir par 18,3% vairāk nekā gadu iepriekš.
Tāpat ziņots, ka "airBaltic" auditētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 664,289 miljonu eiro apmērā, kas ir par 33,2% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī kompānija guva peļņu 33,852 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.
Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.