Igaunijā līdzfinansējums tiks piešķirts pamattrases būvdarbiem, tostarp dzelzceļa apakšbūves (uzbērumu, ceļa pārvadu) darbiem dažādos posmos, ieskaitot Sodevahe-Kangru, Kangru-Saku Harju apriņķī (tostarp Lagedi satiksmes mezglam/viaduktam) un Hagudi-Alu posmā. Papildus pamattrases būvniecība ietver posmu Saku-Harju un Raplas apriņķu robeža un posmu Alu-Kerpla. Kopumā Igaunija saņems līdzfinansējumu līdz 55 kilometriem no pamattrases izbūvei.
Lietuvā līdzfinansējums piešķirts pamattrases būvniecībai, pamatā apakšbūves būvdarbiem posmos Ramigala-Berčūni un Berčūni-Jonišķēle, augstsprieguma pieslēguma punktiem Panevēžā, Išorā un Ļudvinavas "Rail Baltica" vilces apakšstacijās, kā arī pamattrases būvniecībai Kauņas-Šētas posmā Kauņas-Ramīgalas pamattrases posmā. Lietuva būs nodrošinājusi finansējumu Kauņas-Lietuvas/Latvijas pārrobežu posma apakšbūves darbiem 114 kilometru garumā un citām aktivitātēm, informē "RB Rail".
Tāpat līdzfinansējums piešķirts "Rail Baltica" elektrifikācijas apakšsistēmas specifisku komponenšu tehnisko prasību izstrādei un dzelzceļa signalizācijas vadības apakšsistēmu komponenšu tehnisko prasību izstrādei.
"RB Rail" pārstāvji aģentūrai LETA skaidroja, ka Rīgas posmā pieteiktās aktivitātes šajā EISI uzsaukumā nav atbalstītas. Līdz ar to darbi Rīgas centrā un pie lidostas turpinās pieejamo, iepriekš piesaistīto finansējumu ietvaros. Paralēli norisinās darbs, vērtējot variantus Rīgas savienojumam ar "Rail Baltica" dzelzceļa trasi projekta pirmajā posmā, un darbs pie finansējuma stratēģijas izstrādes.
Tādējādi "Rail Baltica" projekta Latvijā īstenošanai kopumā piešķirtais EISI un nacionālais līdzfinansējums patlaban veido vairāk nekā 1,4 miljardus eiro.
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) norāda, ka līdz šim finansiāli lielākajā uzsaukumā ES dalībvalstu pieteikto projektu kopsumma vairākas reizes pārsniedza pieejamo finansējumu, un tika noraidīti daudzi augstas kvalitātes un gatavības projekti.