Rīgas ostā noslēgušies vairāki nozīmīgi būvniecības posmi ostas infrastruktūras uzlabošanai, kas stiprinās sabiedroto militāro mobilitāti un vienlaikus paaugstinās ostas komerciālo konkurētspēju, aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldē.
Rīgas ostā izbūvē vairākus infrastruktūras objektus militārās mobilitātes stiprināšanai
Brīvostas pārstāvji norāda, ka būvdarbu laikā pagarināta kuģu piestātne, kas ļaus uzņemt un ātrāk apstrādāt ne tikai lielākus konteinerkuģus un ro-ro kuģus, bet arī militāros kuģus, kas transportē militārās kravas.
Tāpat pabeigti būvdarbi un nodota ekspluatācijā pārbūvētā dzelzceļa pārbrauktuve Uriekstes ielā pie ostas kontrolposteņa uz Kundziņsalu, kas uzlabos komerciālo un militāro kravu plūsmas ātrumu.
Brīvostā norāda, ka projektu "Rīgas ostas duālas izmantošanas jaudas palielināšana" realizē trīspusējā līguma ietvaros starp Rīgas brīvostas pārvaldi, Eiropas klimata, infrastruktūras un vides aģentūru (CINEA) un SIA "Baltic Container Terminal".
Jūnija sākumā ekspluatācijā pieņēma jauno pagarināto piestātni "KS-34", noslēdzot projekta sadaļu "Kuģu piestātņu līnijas pagarināšana", ko īstenoja "Baltic Container Terminal". Piestātne tika pagarināta, izbūvējot papildu posmu, un pagarinot to par 57,3 metriem, tādējādi patlaban "Baltic Container Terminal" piestātņu līnija apvieno trīs piestātnes un ir 506,3 metrus gara.
Pagarinātā piestātņu līnija turpmāk ļaus "Baltic Container Terminal" terminālī vienlaicīgi pietauvot un apkalpot divus lielus kuģus - konteinerkuģus, ro-ro kuģus (kravas prāmjus) vai militāros kuģus, kā arī pietauvot un apkalpot kuģus, kuru garums sasniedz 340 metrus. Tādējādi paātrināsies kravu iekraušanas un izkraušanas process, kas paaugstina termināļa darba efektivitāti, komerciālo konkurētspēju un uzlabo militāro mobilitāti.
Rīgas brīvostas pārvalde ir izsludinājusi iepirkumu projektā paredzēto padziļināšanas darbu veikšanai pie piestātnes "KS-34" pārbūvētās daļas, lai līdz gada beigām nodrošinātu piestātnes pilnu funkcionalitāti.
Jūnijā tika pabeigti būvdarbi un nodota ekspluatācijā pārbūvētā dzelzceļa pārbrauktuve Uriekstes ielā pie ostas kontrolposteņa uz Kundziņsalu. Patlaban līdz satiksmes pārvada izbūvei no Tvaika ielas uz Kundziņsalu dzelzceļa pārbrauktuve ir vienīgais savienojošais posms dzelzceļa satiksmei Kundziņsalā esošajiem ostas termināļiem, komerciālo un militāro kravu apkalpošanai, norāda brīvostā.
Projekts "Rīgas ostas duālas izmantošanas jaudas palielināšana", noslēdzot trīspusējo līgumu, sākts 2023.gada maijā. Līdz šim projekta laikā ir pabeigta Kundziņsalas auto un dzelzceļa tilta pārbūve, kā arī pagājušā gada nogalē noslēgts projekta posms "Autoceļa pārbūve no Kundziņsalas dzelzceļa tilta pār Sarkandaugavu līdz konteineru terminālim Kundziņsalā".
Autoceļa posmā uz Kundziņsalas termināļiem patlaban ir nodrošināta ne tikai sakārtota brauktuve, bet arī jauna lietus ūdens kanalizācijas sistēma un mūsdienīgs, energoefektīvs LED apgaismojums. Šajā projekta posmā pārbūvēja arī vienu dzelzceļa pārbrauktuvi.
Patlaban aktīvi norisinās būvniecības darbi, lai pabeigtu projekta noslēdzošo sadaļu - ceļa posma izbūvi no konteineru termināla "Baltic Container Terminal" līdz kravas transportlīdzekļu stāvlaukumam Kundziņsalā. To ir plānots realizēt līdz šī gada oktobrim. Visas projekta aktivitātes pilnā apjomā plānots pabeigt līdz 2024.gada beigām, atzīmē brīvostā.
Jau ziņots, ka Rīgas brīvostā pagājušajā gadā pārkrauti 18,794 miljoni tonnu kravu, kas ir par 20,1% mazāk nekā 2022.gadā.
Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir lielākā osta Latvijā.