Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

LTV: Diskutē par atlīdzības samazināšanu "Rail Baltica" ieviesējiem

Raksta foto
Foto: eskiis

Vēlme samazināt izmaksas ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" izbūvei varētu skart arī algu izmērus tiem, kuri strādā centrālā projektu koordinējošā Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" vadībā, ziņo LTV.

Atalgojuma jautājums kopā ar citiem esot izskatīšanā, informēja Satiksmes ministrija.

LTV noskaidrojis, ka algas pirms nodokļu nomaksas – "uz papīra" jeb bruto, piemēram, "RB Rail" speciālistiem ir no 1800 līdz 4000 eiro, EDzL – no 2700 līdz 3299 eiro mēnesī.

Savukārt vidējā līmeņa vadītāji un eksperti "RB Rail" saņem no 4000 līdz 5600 eiro, EDzL – no 3900 līdz 4599 eiro. Augstākā līmeņa vadītāji "RB Rail" pelna 5000 līdz 8800 eiro, EDzL – 4600 līdz 5500 eiro.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") algu jautājumos iejaukties nevēlas.

Patlaban nav skaidrības par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli, teikts Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu īstenotā "Rail Baltica" projekta situācijas izpētes ziņojumā.

Atbilstoši "Rail Baltica" izmaksu un ieguvumu jaunākās analīzes datiem dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 6,4 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Kā ziņots, "Rail Baltica" pamatlīnijas būvniecību plānots sākt šovasar, šajā būvniecības sezonā, aģentūru LETA informēja par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu